Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Notebook zakoupen 13.4. 2022
Vadný kus - od začátku se přehříval při běžném provozu (notebook i při chlazení podložkou se byl schopen přehřát při sledování filmu do úplného vypnutí), vypojoval se konektor na internetový kabel, klávesa mezerník na kraji nefunguje, jack na sluchátka s mikrofonem zaznamená jen sluchátka.
Notebook reklamován - předán na pobočce Alzy 12.4. 2023 (pod jeden rok od zakoupení)
Alza v aplikaci nereagovala a po urgenci po pěti dnech operátor potvrdil, že notebook byl předán 12.4. a řeší reklamaci.
Alza v apce potvrdila přijetí 23.4., od kterého si počítá 30 dní lhůtu.
27.4. Alza zaslala mail, kde tvrdí, že notebook je v naprostém pořádku, jen je v něm vyviklaný konektor na internet, na kterém by si za opravu účtovali 3 120 Kč bez DPH - což je porušení domněnky vadnosti (kterou explicitně zmiňují i na jejich stránkách). Na mail jsme nereagovali, protože to porušuje zákon.
8.5. Alza zaslala e-mail, že na případu stále pracuji.
14.5. Dnes je to 32 dní od reklamace.
Notebook Dell Vostro 3510 - https://www.alza.cz/dell-vostro-5370?dq=6973902&fbclid=IwAR2boIurp8gcmyPpGGDl7KcQpL8BzUaZmo0DvBUgYkuylCSNnuc0a1GY7rQ#parametry
Chci funkční notebook.
Buď tedy opravit notebook do takové míry, aby byly všechny chyby opraveny, nebo vyměnit za nový, nebo vrácení peněz.
Bratr má totožný notebook a pracuje úplně jinak - totožné procesy zvládá bez přehřátí, tudíž se zde zřejmě jedná o vadný kus.
|
Tweet |
K domněnce vadnosti:
Jestliže byl notebook zakoupen před rokem, kdy byl v účinnosti ještě starý občanský zákoník, bude se postupovat dle tohoto zákona účinného v době zakoupení zboží. Domněnka vadnosti se tedy v tomto případě vztahuje pouze na prvních 6 měsíců od převzetí věci.
I v případě, že domněnka vadnosti zboží již spotřebiteli nesvědčí, by reklamace měla být posouzena a popřípadě zamítnuta jen ze zákonných důvodů (např. mechanické poškození), reklamoval-li spotřebitel zboží v době 24 měsíců od převzetí.
K neuznané reklamaci:
Společnost v tomto případě reklamaci zamítla z mechanických důvodů a nabídla spotřebiteli placenou opravu věci, kterou spotřebitel však nemusí přijmout. Spotřebiteli doporučujeme udržovat kontakt se společností, jelikož v případě, kdy je reklamace vyřízena a spotřebitel nekomunikuje se společností ohledně dalšího postupu, mohla by si společnost účtovat za nevyzvednuté zboží skladné.
Jestliže spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření. Celou situaci jsem znovu konzultovala s reklamačním oddělením a dle zjištěných informací musíme i nadále trvat na zamítnutí reklamace.
Vyjádření servisu je pro nás v tomto případě směrodatné: Teploty u téhle modelové řady jsou v normě a nedosahují kritických hodnot. V operačním systému ani pod UEFI diagnostikou nebyl naležen žádný záznam, který by odpovídal skutečnosti, že by se zařízení vypnulo vlivem vysokých teplot. Klávesnice i okolní hardware prošel testy a nebyly nalezeny žádné popisované vady produktu.
Komplexní diagnostika odhalila pouze opotřebovaný (vyviklaný) port RJ45 a 3,5 mm jack konektor. Zřejmě to bylo způsobeno neodbornou manipulací s kabeláží. Jelikož však výrobce tuhle vadu neklasifikuje jak záruční, byla zákaznici zaslána cenová kalkulace na výměnu I/O board.
V případě, že s tímto vyjádřením paní Moravcová nesouhlasí, doporučujeme obrátit se na jiný autorizovaný servis. Z naší strany bohužel již více nedokážeme udělat, mrzí mě to.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za informaci.
S ohledem na výše uvedené může spotřebitelka využít znaleckého posudku, kterým by v případě, že vyjde v její prospěch, mohla rozporovat vyřízení reklamace řádně a včas (viz původní vyjádření).
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat, zda využije alternativního řešení. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.