Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
letos v lednu jsem prodal v AAA osobní auto. Při prodeji mi bylo oznámeno, že veškeré papírování bude zařizovat pobočka včetně zrušení povinného ručení. Za tuto administraci mi bylo naúčtována nemalá částa. Minulý týden mi přišla upomínka na zaplacení povinného ručení, které jsem si myslel, že je již ukončeno. Po telefonátu na infolinku pojišťovny mi bylo zděleno, že pojistka je stále platná a tím pádem mi vznikl nedoplatek a bylo mi doporučení abych se zastavil na pobočce a pojištění zrušil, ale musím doplatit poměrnou část ke dni zrušení což je k dnešnímu dni 7.5.
vyrovnání vzniklé škody
|
Tweet |
Pokud byla porušena smluvní povinnost, je možné požadovat náhradu za škodu vzniklou takovým jednáním.
Je však třeba vzít v úvahu, kdy mělo být povinné ručení k vozidlu zrušeno; zda autobazar vozidlo odkoupil nebo zda bylo převzato ke komisnímu prodeji. Z toho je také třeba vycházet při určení, kdo je vlastníkem vozidla a kdo má ze zákona povinnost pojištění platit.
Po celou dobu, co je vozidlo v komisním prodeji, je totiž vlastníkem vozidla prodávající a má stále stejné povinnosti. V případě, že by došlo při předváděcí jízdě k nehodě, způsobenou škodu musí zaplatit majitel vozidla. Dokud nedojde k uzavření smlouvy, není majitel vozidla oprávněn povinné ručení k vozidlu zrušit. Autobazar by pak měl vyřídit zrušení povinného ručení za prodávajícího (pokud tak bylo ujednáno) až ve chvíli uzavření kupní smlouvy.
Vážený pane Janischi,
pošlete nám prosím nějaké identifikační údaje, abych si mohl celý případ dohledat, např.SPZ prodaného vozidla. Obecně ale platí, že povinné ručení si u své pojišťovny vždy ruší bývalý majitel, jen informuje pojišťovnu o tom, že již není vlastníkem vozidla, což doloží kupní smlouvou. Rozhodně neříkáme lidem, že za ně povinné ručení odhlásíme my, k tomu jste přece u nás nepodepisoval žádné zplnomocnění. Ani za tuto neexistující činnost nevybíráme žádné peníze. Pokud došlo k nějakému nedorozumění a špatně jste to pochopil, omlouvám se. Děkuji, Vojtěch Toráč
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel ke stížnosti již delší dobu nevyjádřil, prosíme o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.