Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Kdysi mi přišel balíček s obsahem konopného ojeme a jakých si kapslí, které jsem od nikoho neobjednala ani netušila oč seč jedná. na kontaktní číslo se nešlo dovolat, po nějaké době se mi to povedlo a odběr jsem odhlásila s nabídkou vrácení balíčku. Pracovnice mě ujistila, že nic vracet nemusím, a že mě z databáze vymaže. Další balíček přišel asi za měsíc, znovu jsem tedy volala, volala a nakonec se podařilo po velmi důrazné žádost, že mou adresu snad smazali. Od té doby mi nic nepřišlo, ale dnes 15.5.2023 přišla výzva k úhradě 1372,- Kč s výhrůžkou ev. soudu...
Konopný olej minilahvička a krabička tablet jablečný ocet + chrom 30 tbl. Fa STANDER, Polsko
S firmou jsem neuzavřela žádnou dohodu ani smlouvu, zboží mi poslali a nevím, kde vzali adresu. Řekli, že balíček nemusím vracet, že je reklamní. Ihned jak jsem se dovolala, odhlásila jsem odběr. Přála bych si, aby mi nic neposílali, adresa je navíc do místa mého zaměstnání ani netuším, kde ji vzali.
Děkuji Tillová
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost Stander Sp. z.o.o., nejlépe doporučeně s dodejkou na adrese P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00 a upozornit společnost na to, že si spotřebitel nic neobjednal (popř. že objednávku zrušil), a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.
Dle § 166 občanského zákoníku je jednání zaměstnance, který přislíbil odhlášení odběru a smazání adresy spotřebitele z databáze podnikatele, závazné pro společnost Stander Sp. z o.o. I přesto však spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu uvedenou výše. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
K výmazu osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.