Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, dne 9.5.2023 jsme v České Lípě nakoupili dlažbu 100 m2 do RD, 80 m2 hnědá barva a 20 m2 bílo šedá, byla v 2 jakosti, to by nám nevadilo, kdyby byla vystavena názorná ukázka dlažby s poškozením. V obchodě byly vystaveny pouze čisté dlaždice s drobnými oděrky, ale to co nám přivezli bylo fakt hnus......v 5 (dalších 75 zbývá k otevření a už ted je téměř 100proc., že v nich bude to samé) otevřených balících dlažby, v kterém je 10 ks jsou 3 a více kusy postříkané zelenou svítící barvou, na tuto skutečnost nás v prodejně Česká Lípa OBI nikdo z prodávajících neupozornil a je to opravdu podraz na kupující. Dlažbu dnes doprava Obi dovezla po 9,0 hodině z České Lípy za cenu 1900, - Kč. Manžel si musel brát volno v práci kvůli složení materiálu a při tom zjistil tuto vadu, která evidentně byla prodejnou Obi před zákazníky utajena. sama v prodejně jsem dlaždice v jimi rozdělaných balících prohlížela. Žádám o napravení formou vrácení peněz včetně dopravy a odvoz a naložení tohoto zboží na náklady prodejny.
číslo zakázky ***. Z prodejny mám pořízenou fotodokumentaci vyndaných dlaždic mnou a vystavených, na kterých ani zdaleka nebyla ani v nejmenším názorná ukázka důvodu 2 jakosti zboží. Pro nás v tomto stavu absolutně nepoužitelné.
Informovala jsem dnes zákaznickou linku na č.277 001 004, ve 12.53hod., kde jsem se dotazovala na možnosti vrácení zboží.
dlažba Clue Orabge 17,5x60x0,8 - 80 ks (balíků po 10) cena 16716,- Kč, dlažba Clue Grey 17,5x60x0,8 20 ks (balíků)
Žádám o napravení formou vrácení peněz včetně dopravy a odvoz a naložení tohoto zboží na náklady prodejny.
číslo zakázky ***. Z prodejny mám pořízenou fotodokumentaci vyndaných dlaždic mnou a vystavených, na kterých ani zdaleka nebyla ani v nejmenším názorná ukázka důvodu 2 jakosti zboží. Pro nás v tomto stavu absolutně nepoužitelné.
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá objednávce a popisu, je vadné. Vadné zboží je možné reklamovat. Spotřebitel má v tomto případě nárok na dodání nového zboží v souladu s objednávkou, jestliže to není možné má nárok na vrácení peněžních prostředků.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Vyžádá-li si podnikatel od spotřebitele vadný výrobek k bezprostřednímu posouzení, spotřebitel by ho měl zpravidla dodat do provozovny prodejce. Výjimkou je situace, kdy se jedná o výrobek značných rozměrů a značné hmotnosti. V takové situaci má spotřebitel v souladu s rozhodnutím Nejvyššího soud ČR (sp. zn. 33 Cdo 2694/2016) povinnost "pouze" věc uschovat a umožnit k ní prodávajícímu přístup (typicky umožnit technikovi její prohlídku, popř. její odvoz). Odvoz věci podnikatelem je pro spotřebitele bezplatný (§ 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), v případě zamítnutí reklamace ho může podnikatel ovšem zpětně požadovat.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.