Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.12.2014 mi byla společností Helcel nábytek přivezena sedací souprava, kterou jsem zaplatila. Součástí dodávky měla být i látka, kterou jsem spolu se sedací soupravou objednala a uhradila. Látka nebyla dodána a bylo mi přislíbeno, že ji zašlou poštou.Čekala jsem měsíc a když mi nic nebylo doručeno, kontaktovala jsem telefonicky prodejce a zajímala se, proč mi látku nedoručili.Omluvili se a přislíbili, že ji obratem zašlou. Čekala jsem další měsíc a nic se nedělo. Znovu jsem telefonovala a prodejci sdělila, že o látku již nemám zájem a žádám, aby mi vrátili peníze za nedodané zboží zpět. Domluvili jsme se, zašlu č. účtu na které mi budou peníze vráceny. Čekala jsem znovu měsíc a požadovaná platba mi na účet nebyla připsána. Rozhodla jsem prodejce kontaktovat e-mailem, protože jsem dosud protelefonovala 200,-Kč a nic jsem nevyřídila. Emailem jsem prodejci sdělila, že již o látku nemám zájem, že jsem si již zakoupila látku u jiného prodejce a znovu jsem je požádala o vrácení dlužné částky na můj účet. Prodejcem mi bylo stroze sděleno, že mi látku zaslali, že jsem si ji nevyzvedla, že jim byla doručena zpět. Takže jsem si to zavinila sama a mám si na prodejně látku vyzvednout. Požádala jsem prodejce o dělení podacího čísla, abych si na poště mohla ověřit, zda skutečně mi byla látka zaslaná a zda pochybila Česká pošta,tím, že mi nedala na vědomí, že mám zásilku k vyzvednutí. Společnost HELCEL mi odmítla sdělit podací číslo balíčku a stroze mi odpověděli, že si mám látku vyzvednout na prodejně. Zajet si pro látku, o kterou již nemám zájem, by mě stálo dalších 200,- Kč a navíc ztracený čas. Navštívila jsem Českou poštu, kde jsem se dotazovala, zda mi byl od prosince 2014 do dnešního dne doručen balíček od firmy HELCEL k vyzvednutí a následně vrácen firmě z důvodu, že jsem balíček nepřevzala. Na poště mi sdělili, že žádný balíček mi od této firmy nebyl zaslán a žádný balíček nebyl vrácen z důvodu mého nevyzvednutí.
Jednáním této firmy jsem rozhořčená, protože pochybení je na straně prodejce a kdyby byl solidní, tak by to uznal a sjednal nápravu. Místo toho úmyslně klame a z jeho jednání je naprosto jisté, že peníze za nedodané zboží neuvidím a navíc mě nutí k dalším výdajům a nucenému vyzvednutí látky, kterou už nepotřebuji, protože jak jsem se již zmínila výše, koupila jsem jinou.O neúctě k zákazníkovi a aroganci ze strany prodejce se raději už zmiňovat nebudu.
Látka Gobi 04, 1m cena 460,- Kč
Žádám, aby mi za látku byly vráceny peníze a rovněž žádám úhradu nákladů, které mi vznikly telefonováním, v souvislosti s žádostí o dodání zboží, které jsem si zaplatila.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.