Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v prosinci loňského roku jsem objednala dceři u společnosti Dobré sny dvoulůžko. Postel po smontovani vydržela necelý týden. Vylomil se kovový díl z dřevotřískové desky, který drží rošt. Ihned jsem reklamovala, ale neozvali se, přikládala jsem to tomu, že je před Vánoci.Takze to zkusím po Vánocích znovu. Postupně se vylomil další díl a nakonec i rošt. Reklamovala jsem asi na konci ledna znovu, ale to už mi odepsal hned, s tím že pošlou nové boční díly. Bylo to vpořádku, díly poslali obratem. Takže jsme celou postel premontovali, a ještě jsme ty kovové rohy, které drží rošt pro jistotu podložili. Ale po necelých 3 měsících se opět vylomil rošt, který nijak podložit nejde. Jasně jde o nekvalitní materiál - dřevotřísku. Podotýkám že u postele uvádějí nosnost až 400kg,ale spí na ni pouze dcera, která váží 60kg. Opět jsem reklamovala, nabídli mi opět výměnu dílů, což by pro nás znamenalo opět postel přemontovat a čekat kdy se to opět vylomí, anebo vrácení peněz, s tim, že postel musíme rozložit, zabalit, ani nevím jak, takové velké díly, a poslat zpět na vlastní náklady.
Tak bych prosím chtěla vědět, jestli já musím hradit náklady za dopravu, když vracím vadné zboží.
Manželská postel PANAMA T 160x200 se zvedacím kovovým roštem EAN:5902841984561
Vrácení peněz, nejlépe kdyby si postel vyzvedli sami, když už budu muset postel zabalit a poslat, tak aby hradila náklady na dopravu společnost.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě.
V tomto případě došlo k odstoupení od smlouvy v důsledku porušení smlouvy prodávajícím (vadné zboží). Při odstoupení od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si tam mají povinnost vrátit to, co již bylo plněno. Při odstoupení od smlouvy vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Druhé poštovné (za vrácení zboží zpět podnikateli) pak platí spotřebitel.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.