Společnost


Monir Jabali

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6707Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2015, před 10 lety

Marta Olexová

Znění stížnosti

Dne 5.6.2014 jsem v prodejně v Palackého ulici koupila kufr za 699,-Kč. Do měsíce se mi ulomil podstavec. 27.7.2014 jsem uplatnila reklamaci a 2.8.2014 byl kufr opraven.Podruhé se podstavec ulomil hned při prvním použití - reklamovala jsem 6.11.2014 a kufr byl podruhé opraven. Použila jsem ho až na jaře a hned se podstavec potřetí ulomil a současně se uvolnila kolečka. Reklamovala jsem 16.3.2015 s tím, že jsem požadovala vrácení peněz dle OZ 89/2012 Sb. a zákona č. 634/1992 Sb.
25.3.2015 mi na reklamační list propiskou napsali: "Reklamace zamítnuta z důvodu mechanického poškození." Podpis nečitelný.
Jsem přesvědčena, že postup firmy Monir JABALI Praha je nečestný. Jak jsem se dozvěděla jediná náprava je soudní cestou. Částka za to nestojí, ale chci, aby se o této firmě vědělo, že není solidní. Čili nějakou antireklamu.


Požadované řešení

Vrácení peněz. T.j. 699,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2015 11:44, před 10 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Na tomto místě je tedy vhodné požádat podnikatele o vyjádření, proč posuzoval stejnou vadu jinak, než při předešlých reklamacích. Pokud mezi stranami trvá spor o to, zda se jedná o vadu, spotřebitel si může nechat vypracovat na své náklady znalecký posudek. Pokud takovýto posudek vyjde v jeho prospěch, má nárok na odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas, což prokazuje přiloženým posudkem. Spotřebitel má rovněž nárok na náhradu znalečného a všech účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2015 11:29, před 10 lety

Paní Monir Jabali jsme písemně vyzvali k řešení stížností, bohužel výzva nebyla adresátem vyzvednuta. Vzhledem k tomu, že podnikatele není možné kontaktovat ani elektronicky, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné nadále řešit pouze v občanskoprávním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.