Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.6.2014 jsem v prodejně v Palackého ulici koupila kufr za 699,-Kč. Do měsíce se mi ulomil podstavec. 27.7.2014 jsem uplatnila reklamaci a 2.8.2014 byl kufr opraven.Podruhé se podstavec ulomil hned při prvním použití - reklamovala jsem 6.11.2014 a kufr byl podruhé opraven. Použila jsem ho až na jaře a hned se podstavec potřetí ulomil a současně se uvolnila kolečka. Reklamovala jsem 16.3.2015 s tím, že jsem požadovala vrácení peněz dle OZ 89/2012 Sb. a zákona č. 634/1992 Sb.
25.3.2015 mi na reklamační list propiskou napsali: "Reklamace zamítnuta z důvodu mechanického poškození." Podpis nečitelný.
Jsem přesvědčena, že postup firmy Monir JABALI Praha je nečestný. Jak jsem se dozvěděla jediná náprava je soudní cestou. Částka za to nestojí, ale chci, aby se o této firmě vědělo, že není solidní. Čili nějakou antireklamu.
Vrácení peněz. T.j. 699,- Kč.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Na tomto místě je tedy vhodné požádat podnikatele o vyjádření, proč posuzoval stejnou vadu jinak, než při předešlých reklamacích. Pokud mezi stranami trvá spor o to, zda se jedná o vadu, spotřebitel si může nechat vypracovat na své náklady znalecký posudek. Pokud takovýto posudek vyjde v jeho prospěch, má nárok na odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas, což prokazuje přiloženým posudkem. Spotřebitel má rovněž nárok na náhradu znalečného a všech účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.cz.
Paní Monir Jabali jsme písemně vyzvali k řešení stížností, bohužel výzva nebyla adresátem vyzvednuta. Vzhledem k tomu, že podnikatele není možné kontaktovat ani elektronicky, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné nadále řešit pouze v občanskoprávním řízení.