Společnost


FG Energy s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67087Nedokončené dílo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 18 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.05.2023, před rokem

František Lenikus

Znění stížnosti

Platba v celkové výši zaplacena. Říjen 2022 proběhla montáž a asi dva týdny poté poslali ještě díly, které nám leží doma a nemá je kdo doinstalovat. Chybí dodat dvakrát Wallbox a nikdo nekomunikuje. Pouze spojovatelka, když máte štěstí a tím to končí. Jeden velký podvod na slušné lidi.


Požadované řešení

dokončit instalaci, dodat dva wallboxy dle smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2023 08:16, před rokem

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

Pokud nebylo dílo uskutečněna ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu společnosti: FG Energy s.r.o., Jurečkova 643/20, 70200 Ostrava

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k vrácení peněžních prostředků po odstoupení) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2023 11:38, před rokem

Se společností FG Energy s.r.o. dle insolvenčního rejstříku bylo dne 11. 5. 2023 zahájeno insolvenční řízení. Věřitelé jsou oprávněni od zahájení insolvenčního řízení uplatnit své pohledávky v takovém řízení přihláškou, a to i v případě, že insolvenční soud ještě nezveřejnil výzvu k podávání přihlášek.

Spotřebitele upozorňujeme, že ode dne rozhodnutí o úpadku, ve kterém soud věřitele vyzývá k přihlášení svých pohledávek, běží lhůta 2 měsíců pro přihlášení pohledávek, přičemž k pozdnímu podání se nepřihlíží. Rozhodnutí o úpadku bylo zveřejněno 31.7. v insolvenčním rejstříku. Spotřebitelům tedy doporučujeme, aby uplatnili své pohledávky v insolvenčním řízení.

Přihlášku pohledávky lze podat pouze na formuláři, který je zveřejněn na adrese isir.justice.cz a na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti včetně pokynů pro jejich vyplnění spolu se vzorově vyplněným formulářem (https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR).

Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osobu pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejího identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.

Jestliže spotřebitel neuplatní svou pohledávku včas, možnost získání peněz zpět je minimální.

Odkaz na insolvenční rejstřík pro podrobnější informace: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=F6FE9307F932069FE05333F21FACBFB0

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2023 15:58, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.