Společnost


KOTRLA a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6710Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 30 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.05.2015, před 10 lety

Martina Janušová

Znění stížnosti

V květnu 2014 jsme u společnosti KOTRLA a.s. zakoupili podlahu Thermofix Elegance (z důvodu, že měla být vysoce odolná vůči opotřebení), která nám byla touto firmou i položena. Do domu jsme se nastěhovali v září a při běžném používání se podlaha velmi rychle poškrábala na mnoha místech. Toto jsme na začátku prosince 2014 reklamovali.

Po asi 14 dnech se byli na podlahu podívat technici, kteří nám mimo jiné sdělili, že tato podlaha se přestala vyrábět z důvodu velkého množství stížností.

Do 5.2.2015 jsme neobdrželi žádné vyrozumění o výsledku reklamace a protože již dávno uběhla lhůta 30 dní pro její vyřízení, požadovali jsme kompenzaci ve výši 30 000,- Kč (což je zhruba polovina ceny materiálu).

Dne 9.3.2015 přišlo toto vyjádření: "Omlouváme se za zpoždění ve vyřízení reklamace, které námi zapříčiněno nebylo. Oficiální vyjádření o zamítnutí reklamace jsme opravdu obdrželi od společnosti V-PODLAHY, s.r.o. až 19.2.2015. Nicméně, reklamaci jako takovou musíme zamítnout." + vyjádření od výrobce.

Na to jsme reagovali zasláním předžalobní výzvy, kde z důvodu nevyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě trváme na uhrazení již dříve požadované částky 30 000,- Kč. Toto již zůstalo bez odpovědi.


Produkt

Thermofix 900/150, 2,00/0,40 (balení 4,32) _dekor 10127-1 mozaika trend ; Thermofix 900/150, 2,00/0,40 (balení 4,32) _dekor 10116-2 dub horský


Požadované řešení

Domníváme se, že podle zákona máme nárok na vrácení celé částky, případně výměnu zboží. Jelikož by v tuto chvíli výměna byla příliš komplikovaná, požadujeme kompenzaci ve výši 30 000,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2015 15:31, před 10 lety

Lhůtu pro vyřízení reklamace upravuje zákon o ochraně spotřebitele následovně. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Pokud se spotřebitel rozhodne, že svého nároku na odstoupení od smlouvy nevyužije, má právo požadovat přiměřenou slevu.

Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu je prodávající povinen informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Cit. rozsudek sp. zn. 33 Cdo 3228/2009: Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady. Počítání lhůt je upraveno v občanském zákoníku.
Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitel s důvody zamítnutí nesouhlasí, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud podnikatel nevyřídil uplatněnou reklamaci v zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode uplatnění, porušil svým jednáním zákon o ochraně spotřebitele. Spotřebitel může podat podnět příslušnému dozorovému orgánu České obchodní inspekci, která je oprávněna za zjištěný správní delikt uložit podnikateli pokutu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2015 10:14, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.