Společnost


Expedo s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67104Dodání jiného zboží než bylo objednáno a při odstoupení od kupní smlouvy mám hradit vrácení zboží na vlastní náklady

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
17.05.2023, před rokem

Tomáš Fikejz

Znění stížnosti

Dne 9.5.2023 jsem převzala od prodejce Expedo objednanou postel (3 balíky) Čalouněná postel boxspring SALMA + topper, 180x200, inari 24 v rámci objednávky č.***

Na zboží se nachází rozdílné štítky ze kterých je zřejmé, že postel byla štítkem prodejce Expedo špatně označena. Nese totiž štítek jak s rozměry 160x200cm (pravděpodobně od vašeho dodavatele z Polska), tak i od prodejce - rozměry 180x200cm. I název je matoucí, není jasné zda-li se postel jmenuje SALMA či PALMA. I když název není pro tento případ podstatný.

Po fyzickém přeměření obsah (tedy doručená postel) souhlasí se štítkem od dodavatele, tedy 160x200cm, což je v rozporu s mojí objednávkou.

O zboží již nemám zájem a jelikož se jedná o klíčovou součást bydlení (nemám na čem spát) byla jsem nucena objednat jiné zboží u jiného prodejce, rychlé řešení mi Expedo nenabízí - rekalamce 30 dnů je pro mě neakceptovatelná.

Žádala jsem prodejce o odstoupení od kupní smlouvy z důvodu vadného plnění, které je podstatným porušením kupní smlouvy.

Prodejce trvá na tom, že v tomto případě je povinnost doručit zboží a hradit náklady na přepravu na mě jako na spotřebiteli, s čímž nesouhalsím a myslím, že prodejce jedná v rozporu s platnou legislativou.

O odstoupení od kupní smlouvy jsem prodejce informovala emailem, který odstoupení dne 16.5 přijal a potvrdil.


Produkt

Čalouněná postel boxspring SALMA + topper, 180x200, inari 24


Požadované řešení

Po prodejci žádám plnění v rámci odstoupení od smlouvy z důvodu vadného plnění, které je podstatným porušením kupní smlouvy na základě § 2106 ods. d), Nového občanského zákoníku č. 89/2012 Sb.

Zároveň požaduji, aby prodejce zajistil odvoz zboží na jeho vlastní náklady z adresy doručení, kde je zboží připravené v nerozbaleném stavu v souladu s § 2109 a § 2101 a následně mi vrátil peníze na účet, ze kterého byla objednávka uhrazena.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2023 08:45, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Při odstoupení od smlouvy vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Druhé poštovné (za vrácení zboží zpět podnikateli) pak platí spotřebitel.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2023 13:03, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2023 11:37, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.