Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
v září 2022 jsem řešila zrušení odběrového místa, demontáž plynoměru v bytě mého zesluného otce. V prosinci 2022 nabylo platnost Usnesení o dědictví. Nicméně odběr v bytě není již od srpna 2022 a plynoměr byl již 7/2022 demontován (po vzájemné komunikaci s ELGAS Energy). Dle zmíněného usnesení byla pohledávka z mé strany ke společnosti 163,- Kč, nicméně dle inkasních lístků jsou strženy zálohy i za listopad a prosinec 2022 ve výši 2x 500,- Kč. Inkasní lístky stále chodí (poslední 4/2023, ty jsem již neuhradila). Poslední e-mail z mé strany ze dne 31.1.2023 s žádostí o vyúčtování a dotazy jak dále postupovat bez odezvy. Na infolinku se nelze dovolat, inkasní lístky nelze na České poště zrušit.
Děkuji
M. Holubová
odběr plynu
Konečné vyúčtování a ukončení poplatků
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období či mu společnost nevyplatila přeplatek, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.).
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na telefonáty či e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou), jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Dobronická 1257, 148 00 Praha.
Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si všechny odeslané dokumenty uschovat.
Pokud byla smlouva vypovězena, zaniká závazek uplynutím výpovědní lhůty. Po jejím uplynutí by tak spotřebitel neměl být povinen platit další zálohy.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.