Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den.Mám takový problém.Máme zaplacení zajet na 27.5.do Egypta pro 6 lidí.Moji rodiče mi dělají problémy a potřebují zrušit jeden pokoj.A vy chcete takové poplatky že mi je zrušite že smlouvy?.Oni jenom chcou jít na cestovkou Exi tour na pobočku a chcou stejní termín jen jiní hotel.Prosim dá se stín něco udělat ať neplatil takový velký poplatek když si ten zájezd zaplatí jen za pobočce???? Můžete se mi prosím ozvat na číslo **.Dekuji Latečková
***
Zájest
|
Tweet |
V daném případě by zřejmě došlo odstoupení od původní smlouvy (částečně) a uzavření smlouvy nové.
Od smlouvy o zájezdu může spotřebitel odstoupit vždy. Podle § 2533 odst. 2 platí, že pokud bylo ujednáno odstupné (stornopoplatky), musí být jeho výše přiměřená. Přiměřenost odstupného se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu s ohledem na očekávané úspory nákladů a na příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Pokud odstupné ujednáno nebylo, odpovídá jeho výše ceně zájezdu snížené o úspory nákladů a o příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Na žádost zákazníka pořadatel výši odstupného odůvodní.
Výše odstupného je přitom uvedena v obchodních podmínkách společnosti.
V podmínkách společnosti je také uvedeno, že spotřebitel má možnost prokázat, že přiměřená částka náhrady, která společnosti náleží, je podstatně nižší než požadovaná výše odškodnění.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.