Společnost


LAV centrum spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67114Nevrácená částka za nepřevzaté zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 12 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.05.2023, před rokem

Roman Vugrinec

Znění stížnosti

Dobrý den ,na stránkách této společnosti jsem objednal a zaplatil zboží ale zásilku jsem nepřevzal ,protože jsem po odeslání zásilky ještě jednou zkontroloval toner a zjistil jsem,že jsem objednal špatný toner.Zdálo se mi nelogické zboží převzít a hnedle odesílat zpět.Po prostudování zákoníku uznávám,že jsem pochybil a jsem ochoten uhradit vzniklé náklady( poštovné,balné )společnosti Můj Toner.Ale myslím si ,že firma Můj Toner by měla vrátit částku mínus náklady ,které jí vznikly.Já jsem zaplatil 624,-Kč ale na moje výzvy k vrácení části, internetový obchod nereaguje a myslím ,že se tím dopouští trestného činu bezdůvodné obohacení.Prosím o vaše vyjádření a případně pokud můžete i o pomoc na vrácení částky.


Požadované řešení

Obchod Můj Toner si odečte náklady,které mu vznikly ,od částky 624,-Kč a rozdíl poukáže na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2023 09:21, před rokem

Nepřevzetí balíku obecně neznamená odstoupení od smlouvy (některé e-shopy však nepřevzetí za odstoupení považují). Pokud by chtěl spotřebitel od smlouvy odstoupit je nutné toto oznámit společnosti.

Pokud tedy spotřebitel zboží nepřevzal a ani od smlouvy před jeho převzetím neodstoupil, došlo nepřevzetím zásilky k porušení kupní smlouvy ze strany spotřebitele dle § 2118 občanského zákoníku a spotřebitel tak je povinen dle § 2913 občanského zákoníku uhradit podnikateli vzniklou škodu např. náklady na přepravu zboží, které musel prodávající uhradit přepravci.

Spotřebiteli doporučujeme, jestliže tak ještě neučinil, odeslat společnosti odstoupení od smlouvy. V návaznosti na to má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti LAV centrum spol. s r.o., Jahnova 8, 530 02 Pardubice.

Spotřebitel může zkusit kontaktovat společnost i na tel. čísle: +420 469 311 412.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2023 13:18, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2023 11:37, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.