Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 9.1.2023 jsem u firmy MARTE MORAVIA s.r.o. objednal 16 ks nášlapů na dřevěné schody DUB – 900 x 300 x 40 mm + podestu na dřevěné schodiště DUB. Byla mi dodána cenová kalkulace, včetně platebních údajů a potvrzen termín dodání 4 – 5 týdnů. Dne 11.1.2023 jsem na základě údajů zaslaných emailem uhradil plnou kupní cenu této objednávky ve výši 32 813 Kč. Do dnešního dne jsem na uvedenou platbu neobdržel ze strany pana Tesaříka daňový doklad.
Přes všechny tyto skutečnosti i opakované urgence jste k dnešnímu dni 17.5.2023 zboží neobdržel. Pokusy o jakoukoliv komunikaci s panem Tesaříkem z mého telefonního čísla nejsou úspěšné. Dne 21.4.2023 při telefonickém hovoru z jiného telefonního čísla moje paní panu Tesaříkovi sdělila, že z důvodu nedodržení termínu dodání zboží odstupujeme s okamžitou platností od smlouvy. Pan Tesařík přislíbil vrácení celé částky na bankovní účet do 14 dnů. Dne 24.4.2023 jsem odstoupení od smlouvy panu Tesaříkovi odesl i na email. Do dnešního dne tzn. 17.5.2023 bez reakce. Souběžně jsem odstoupení od smlouvy spolu s žádostí o vrácení uhrazené částky odeslal dne 24.4.2023 i prostřednictvím České pošty doporučeně do vlastních rukou výhradně jen adresáta. Doporučenou zásilku pan Tesařík nepřevzal a tato mi po vypršení úložní doby byla dne 16.5.2023 vrácena zpět. K 17.5.2023 nedošlo k dodání zboží ani k vrácení peněz. Pan Tesařík absolutně nekomunikuje, z jeho strany není žádná snaha uvedenou záležitost řešit. Celou záležitost hodlám řešit právní cestou. FIRMU MARTE MORAVIA s.r.o. DŮRAZNĚ NEDOPORUČUJI.
16 ks nášlapů na dřevěné schody DUB – 900 x 300 x 40 mm + podestu na dřevěné schodiště DUB
Okamžité vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti: MARTE MORAVIA s.r.o., Kubíčkova 1115/8, 635 00 Brno.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel doplnil následující:
Dne 18.5.2023 pan Tesařík emailem potvrdil storno objednávky s informací, že žádné jiné předtím neobdržel. Přislíbil vrácení peněz do 14 dnů. Současně v emailu zaslal fakturu ve formátu pdf s informací, že fakturu v papírové podobě zasílá společně se zbožím. Vzhledem k tomu, že jsem do 14 dnů neobdržel uvedené uhrazenou kupní cenu zpět, dne 7.6.2023 jsem se v dané záležitosti obrátil na obvodní oddělení policie a podal zde vysvětlení podle § 61 odst. 1 zákona č. 273/2008 Sb., o Policii české republiky.
29.6.2023 mi na bankovní účet byla firmou MARTE MORAVIA s.r.o. vrácena celá kupní cena 32 813 Kč.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.