Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#67127Bezdůvodné obohacení + klamavá reklama

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 8 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.05.2023, před rokem

Tomas Prochazka

Znění stížnosti

Dobrý den,

již s minulým vyúčtováním řeším bezdůvodné obohacení od společnosti O2.
Řešeno přes pozici O2 guru (dle jejich vlastního reklamačního řádu: 2x Chat, 2x Chat sociální sítě, 3x návštěva kamenné pobočky, 3x telefonát).
Nekompetentnost, minimální znalosti a matematika základní školy ani jednoho na pozici O2 guru nepoznamenala.

Vzhledem k neschopnosti těchto O2 guru, kdy mi prodali nedostatečný modem pro fungování optického internetu (to že O2 není schopná realizovat přípravu pro zapojení optiky 2,5 měsíce už také pominu). Právě pro chybu O2 a nekompetentnosti doporučit správný modem mě oslovila marketingová akce O2, která nabízela na 6 měsíců zdarma navýšení optického internetu z Optický 250 na Optický 500, přímo v mém O2 přihlášení, se minula účinkem. Je tedy možné v první fázi označit za klamavou reklamu.

Následně s předchozí fakturací (FA), přišla částka navýšená o 100,- (s vysvětlením, že se pro stávající zákazníky je tato akce zpoplatněna - vracíme se ke klamavé reklamě).
Následně ale částka ve FA nesedí ani po svévolném navýšení o 100,- za Optický 500.

Výpočet:
Původní smluvní ujednání - 2049,- s DPH minus sleva 200,- s DPH. Výsledná cena měsíční platby 1849,-.
Změna smlouvy - rodinné sledování plus 100,- s DPH. 2149,- s DPH minus 200,- s DPH. Výsledná cena 1949,- s DPH.
Využití marketingové akce navýšení Optiky "zdarma" za 100,- s DPH - 2249,- s DPH minus sleva 200,- s DPH. Výsledná cena na FA má být 2049,- s DPH.

A výsledná cena v O2 FA, světe div se, je 2149,- s DPH.

Nekompetentností těchto O2 guru je absolutní nedostatek z elementárních škol. Jediná jejich odpověď je, že si platím rodinné sledování 100,- s DPH, proto výsledná částka 2149,- s DPH.
Dle FA nemusím zmiňovat, že služba Optický 500 je fakturována s částkou 0,- s DPH.

V poslední řadě upozorňuji mimo nekalé praktiky formou klamavých reklam také porušení dílčí smlouvy a následně porušení smluvního ujednání.
Společnost O2 překročila tedy zákony ČR a není možnost žádného řešení - neschopnost zaměstnanců cokoliv řešit.


Děkuji Vám.


Produkt

O2 Spolu (telefonní čísla, optický internet, O2TV)


Požadované řešení

Opětovné dodržování zákonů ČR. Dodržování uzavřeného smluvního ujednání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2023 10:11, před rokem

Nebylo-li možné službu využít nebo ji využít jen částečně kvůli závadě na straně společnosti (společnost prodala jiný než sjednaný modem a nedošlo z její strany k instalaci optiky), je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.

Z výše uvedeného vyplývá, že vhodným nárokem při uznání reklamace by měla být sleva z ceny v adekvátní výši. Navíc, pokud spotřebiteli vznikla neposkytnutím služby škoda (zvýšená cena dat apod.), může rozdíl v ceně po společnosti v rámci reklamace taktéž požadovat.

Jestliže už je spotřebitel zákazníkem společnosti a akce byla určena pouze pro nové zákazníky, nemůže spotřebitel tuto akci v plném rozsahu využít.

V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Ke klamavé reklamě:
Podle popisu vzniklé situace by se skutečně mohlo jednat o nekalosoutěžní praktiku, konkrétně pak klamavou reklamu podle § 2977 Občanského zákoníku, tak jak uvádí spotřebitel. Zde je v odst. 2 písm. c) uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje.

Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).

O tom, zda se skutečně jedná o klamavou reklamu či nikoliv však může rozhodnout Česká obchodní inspekce. Podnět je možné podat na webové adrese https://www.coi.cz/podatelna/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.5.2023 11:54, před rokem

Dobrý den,

v tuto chvíli je požadavek předán a řešen reklamačním oddělením. Reklamace bude řešena v zákonné lhůtě 1 měsíce pod předání. Jakmile bude reklamace vyřešena, bude Vám zasláno vyjádření e-mailem, případně budete kontaktován telefonicky.

Po tuto dobu se více nelze vyjádřit k probíhajícímu reklamačnímu šetření.

S pozdravem

Kreuziger Jakub
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 12:34, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.6.2023 12:50, před rokem


Tomas Prochazka

Dobrý den,

společnost O2 mě v poslední fázi reklamačního řízení kontaktovala telefonicky.
Zaměstnanec reklamačního odd. jako první mluvil k věci, diskutoval na úrovni a byl technicky vybaven.

Součástí tohoto reklamačního hovoru bylo nalezení vzájemné shody, která se dostavila (výší slevy na požadovanou hodnotu i za minulá období, které jsem reklamoval).

Jedná se tedy o vzájemnou dohodu zákazník/poskytovatel - nikoliv vyjasnění výše uvedeného.

Děkuji doméně dTest.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2023 17:27, před rokem

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.