Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Se společností jsem dne 6.4.2023 uzavřel smlouvu na dodávku stínicího techniky do domácnosti. Vystavili mi zálohovou fakturu na 32000 Kč. Plnění podle vzájemné dohody při zadání objednávky začalo povážlivě haprovat již při rozhovoru s realizačním technikem, který svými požadavky kličkoval před povinností. Nicméně se podařilo na termínu dohodnout. Technik dorazil nepřipraven a dílo nakonec ani nezrealizoval. Dle původní dohody při sjednávání objednávky měla být lhůta dodání 3-4 týdny, čekáme 5 týdnů a jediné, čeho se nám za zaplacené peníze dostalo, je výmluva na nekompletnost komponent k realizaci díla.
Jednatel dodavatelské společnosti se k tomu postavil tak, že peníze vrátit nehodlá a s odstoupením od smlouvy z naší strany nesouhlasí. Doslova se vysmál požadavku na vrácení peněz s tím, že se máme obrátit na ČOI a soud. Postupně takto činíme, odcházíme podat trestní oznámení.
Stínicí technika do domácnosti, rolety do oken
Navrácení peněžních prostředků v plné výši, veřejná omluva za neschopnost firmy při řešení požadavku na odstoupení od smlouvy, chování jejích zástupců i jednatele.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu: SAMEZALUZIE.CZ s.r.o., Poděbradská 777/9b, Praha 9, Vysočany 190 00.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k vrácení peněžních prostředků po odstoupení) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.