Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přišla mi výpověď ze stavební spořitelny, že jsem nesplnila podmínku placení 0,5 % z cílové částky. V potvrzení o zvýšení cílové částky od spořitelny je uvedeno, že "pokud jste však při poradenském rozhovoru se smluvním partnerem zvolila jiný měsíční vklad k dosažení Vašich cílů, pak spořte tuto dohodnutou částku". Tolik citace.
Toto jsem poslala do stavební spořitelny a jako odpověď mi přišlo, že jsem nesplnila podmínku 0,5 % z cílové částky a pokud jsem se na něčem domluvila, tak to mělo být písemně. Ale já mám písemně, že pokud jsem při rozhovoru ... (dle citace).
Ráda bych věděla, jestli bych mohla pokračovat ve spoření podle vaší právní rady. Mám 22 letého syna na VŠ, který bude po ukončení
školy určitě tyto prostředky potřebovat a bylo by teď škoda přestat.
V případě nutnosti bych mohla v příloze poslat dokumenty k tomuto případu, ale nevím na jakou adresu.
Děkuji za vyřízení
Magdaléna Andrýsková
Prosím o právní poradu.
|
Tweet |
Z uvedených informací není jasné v jakém roce byla smlouva uzavřena a podle kterých Všeobecných obchodních podmínek se tedy bude řídit. Obecně však spořitelna uvádí možnost "v odůvodněných případech s účastníkem písemně dohodnout jinou výši měsíčního vkladu". Výrok "při poradenském rozhovoru" nemusí nutně znamenat, že daná změna nemusí být provedena písemně. Rady a informace, které smluvní partner zákazníkům poskytuje, spořitelnu samozřejmě zavazují, avšak daný problém by byl otázkou možnosti prokázání dané skutečnosti ze strany spotřebitele.
K řešení stížnosti můžete využít i formulář na internetových stránkách ČMSS nebo, pokud nebudete s navrženým řešením souhlasit, můžete se s žádostí o závazné a nezávislé rozhodování těchto sporů mimosoudní cestou obrátit na Finančního arbitra České republiky.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.