Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den se společnosti FreeSat by Skylink
Canal+ Luxembourg
Při uzavíraní smlouvy mě bylo technikem řečeno že po dvou letech a dodržení smlouvy zařizení si mužeme ponechat že jse v našem vlastnictví tohle potvrdila i paní která semnou smlouvu uzavirala přes telefon.Po dvouletech jsem se z důvodu problému se signálem a častych výpadku rozhodla o ukončení smlouvy.
Po uknčení smlouvy kdy jsem kontaktovala FreeSat na call centru jak a co mam udělat pro ukončení smlouvy. Paní mě popsala kde najdu príslušný formulář a kde jej mam poslat že to je vše a že mají teda 3 měsiční výpovědní lhůtu.Do té doby musím platit za služby ikdyž je nevyužívam což jsem udělala Po odeslaní formuláře mě nepřišel ani potvrzovací email kde by bylo napsáno že výpověd příjmaji. Nic méně jsem po možna 4 měsíchích zrušila trvaly příkaz k uhradě to bylo v Březnu 2021 tahle faktura je uvedená i jako poslední uhrazená částka ve vyučtování. Do dnešního dne jsem si myslela že je vše v pořádku. A nyní 18.5.2023 mě přišel obyčejný dopis Českou poštou že dlužím za nevrácení zařízení a nejlépe ihned zaplatit, jinak to bude předáno třetí straně k vymáhaní.Po snaze dnes 18.5.2023 kdy jsem se tam zkoušela dovolat a mluvil semnou jen automat , opět jsem psala na chat linku call centra kdy jsem svou situaci popsala. Paní mě odepsala že bohužel stím nelze už nic dělat že me 15.6.2022 psali email o zaslaní přístroju zpět. Po kontrole emailu jsem pani napsala že mě od jejich společnosti přišly sice emaily s datem 15.6.2022 ale jeden byl o tom že jsi mám aktivovat přístup k učtu či zřídit učet pro lepši přehled nastavení a druhý email mě přišel take 15.6.2022 ve kterém poslali dotazník spokojenosti.Jiný email mě od nich nedošel. ani 16.6. ani 17.6. 2022 ani jiný den.
Paní mě ovšem napsala že ona v systému ma odeslaný email a že bohužel se stím již nedá nic dělat.
Po žádosti či dotazu kdy jsem se ptala zdali mají někde v systému uloženou konverzaci s paní která mě s výpovědi se společnosti pomáhala a nahrávku rozhovoru při uzavíraní smlouvy mě řekla že ano ale nemuže mě to poslat že to nejde poslat. Další můj dotaz byl proč mě tedy nekontaktovali již v minulosti dopisem poslaný Českou poštou , když ted tu fakturu poslali poštou na to mě neopověděla. Přístroje v hodnotě 7845,- již zpátky nehctěji a musím zaplatit fakturu. Jinak to nejde. Prot jsem se rozhodla podat podnět na ČOI na prověření této společnosti a konzultaci s pravnikem
Satelitní tv
Vyjádření kompetentní osoby k téhle situaci. Napravení situace
|
Tweet |
V souladu s § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje. Jedná se o deklaraci základní zásady závazkového práva pacta sunt servanda. Zároveň dle § 5 odst. 1 občanského zákoníku platí, že kdo se veřejně nebo ve styku s jinou osobou přihlásí k odbornému výkonu jako příslušník určitého povolání nebo stavu, dává tím najevo, že je schopen jednat se znalostí a pečlivostí, která je s jeho povoláním nebo stavem spojena. Jedná-li bez této odborné péče, jde to k jeho tíži. Pokud tedy zaměstnanec jedná v pozici profesionála zastupujícího podnikatele (společnost) se spotřebitelem, a ujistí ho dokonce dvakrát, že po dvou letech při dodržení smlouvy si lze zařízení ponechat, nelze poté tvrdit opak.
Soud by mohl v případě soudního sporu vyzvat Freesat, aby předložil monitorovaný hovor jakožto potřebný důkaz.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucembursku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.