Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěla bych Vás požádat o radu s požadavkem spol. freeSAT na úhradu pokuty za údajně nevrácená zařízení.
Smlouvu ke službám satelitní televize jsem uzavřela 3.10.2018.
Po přibližně třech letech, tedy v roce 2021, jsem se rozhodla přejít jinam a od smlouvy odstoupila.
Součástí odstoupení bylo navrácení tří modemů a tří karet, a doplacení cca 300 Kč za zbytek služeb ke dni ukončení smlouvy.
Vše jsem uhradila a Českou poštou zaslala zpět zapůjčená zařízení s pojištěním zásilky.
Tím jsem považovala vše za uzavřené do 15.5.2023, kdy mě spol. freeSAT překvapivě vyzvala k úhradě pokuty za nevrácená zařízení ve výši cca 7 tis. Kč.
Na kontaktní telefonní lince se mě pouze zeptali, zda-li mám podací lístek pošty nebo jiný doklad, prokazující navrácení zařízení.
Podací lístek pošty po tak dlouhé době už bohužel nemám.
Mám nějakou možnost se bránit?
Děkuji za radu.
Pokud jsem zaplatila České poště pojištění doručení, tak by se mělo dát prokázat, že zásilka skutečně dorazila příjemci bez poškození. V opačném případě - odmítnutí převzetí z důvodu poškození zásilky nebo jiný důvod odmítnutí převzetí - by muselo vést k tomu, že se mi zásilka vrátí. Po celou dobu mám stále stejnou doručovací adresu a zásilka se mi nevrátila.
Nerozumím tomu, že si v celé společnosti nikdo skoro 2 roky nevšimne, že chybí zařízení, které by se dalo pronajmout dalšímu zákazníkovi. Přijde mi to jako nesrovnalost v evidenčních listech spol. freeSAT a jako řešení požaduji stornování pokuty.
Děkuji
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
V tomto případě by mohla být nápomocná Česká pošta, přes kterou spotřebitelka zařízení zasílala. Doporučujeme tedy spotřebitelce obrátit se na Českou poštu s dotazem, zda mají evidovanou službu zaplacenou spotřebitelkou dokazující odeslání zařízení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucembursku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.