Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Jedná sa o televízor značky sencor ktorý som si zakúpil V alze a už som ho U vás 2 x reklamoval a stále tá istá odpoveď že neboli zistené žiadne závady preto prosím O vrátenie peňazí z dôvodu že som už platil aj servis ktorý potvrdil že anténu máme V poriadku a ešte benzín ktorý som prejazdil tak som už na cene televízie. Za pochopenie ďakujem
sériové číslo 443CM122618D00795
Vrátenie peňazí na účet 670100-2210417890/6210
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyjádřením servisního technika ohledně reklamované vady, doporučujeme jej na tuto skutečnost upozornit a zaznamenat nesouhlasné stanovisko v reklamačním protokolu.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitel s důvody zamítnutí reklamace nesouhlasí, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného jakožto účelně vynaloženého nákladu spojeného s reklamací. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit (například znalečné, náklady na dopravu zboží k uplatnění reklamace). Účelně vynaloženými náklady jsou pouze takové náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.
Vážený pane Pavligo,
ráda pro Vás situaci prověřím, podle zadaného sériového čísla se mi však nepodařilo dohledat uváděné reklamace. Prosím, můžete mi upřesnit, zda jste reklamoval televizor přímo u naší společnosti? Pokud ano, poprosím Vás o uvedení čísla obou reklamací.
Předem děkuji a přeji Vám pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Prosíme spotřebitele o vyjádření, případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.