Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#6717Televizor Sencor

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2015, před 10 lety

Jarda Pavliga

Znění stížnosti

Jedná sa o televízor značky sencor ktorý som si zakúpil V alze a už som ho U vás 2 x reklamoval a stále tá istá odpoveď že neboli zistené žiadne závady preto prosím O vrátenie peňazí z dôvodu že som už platil aj servis ktorý potvrdil že anténu máme V poriadku a ešte benzín ktorý som prejazdil tak som už na cene televízie. Za pochopenie ďakujem


Produkt

sériové číslo 443CM122618D00795


Požadované řešení

Vrátenie peňazí na účet 670100-2210417890/6210


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2015 14:01, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyjádřením servisního technika ohledně reklamované vady, doporučujeme jej na tuto skutečnost upozornit a zaznamenat nesouhlasné stanovisko v reklamačním protokolu.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitel s důvody zamítnutí reklamace nesouhlasí, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného jakožto účelně vynaloženého nákladu spojeného s reklamací. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit (například znalečné, náklady na dopravu zboží k uplatnění reklamace). Účelně vynaloženými náklady jsou pouze takové náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.6.2015 13:39, před 10 lety

Vážený pane Pavligo,

ráda pro Vás situaci prověřím, podle zadaného sériového čísla se mi však nepodařilo dohledat uváděné reklamace. Prosím, můžete mi upřesnit, zda jste reklamoval televizor přímo u naší společnosti? Pokud ano, poprosím Vás o uvedení čísla obou reklamací.

Předem děkuji a přeji Vám pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2015 11:45, před 10 lety

Prosíme spotřebitele o vyjádření, případně o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2015 11:32, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.