Společnost


AGROFORTEL, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67181Chybějící díly u venkovní voliéry pro slepice...

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2023, před rokem

Věra Zinková

Znění stížnosti

Venkovní klec - oplocený výběh - 6x3x2 m...10 100 Kč
Popis závady:
Chybí díly na dveře voliéry. V balíku byla pouze 2x tyč č.10 a 1x č.5. Zbytek tyčí na dveře úplně chybí (č.6, 7, 8, 9) a také chybí 2x panty, západka, spojka a šrouby (v sáčku bylo pouze 10 šroubů a 10 matiček, chybí dalších 11 šroubů a matic).
4.5. jsem podala Agrofortelu reklamaci e-mailem. Od té doby stále není nic dořešeno. Jen slibují, že se ozvou, nikdo se neozval. Snažila jsem se dovolat, telefon vyzvání. Vzala to paní až po několika dnech, slíbila, že bude urgovat šéfovi, který prý to má na starosti. Další týden nic.
Opět jsem volala, po X neúspěších mi zpět volala jiná paní a naprosto stejný scénář: Má to na starosti šéf, ona mu to připomene. Opět se nic neděje, nikdo se neozval.
Psala jsem další email, došla automatická odpověď, že se ozvou do 48-mi hod a už je to 3 dny, nereagují.
Bez dodání dílů nemůžeme dostavět voliéru a firma to neřeší a pouze slibují, že to budou řešit.
Ale při objednání, kdy jsem platila až na místě, jooo, to byli rychlí s dodáním balíků. Do 2 dnů to bylo tady.
Ale dál se jim to řešit nechce, když peníze už mají... :(


Produkt

Reklamace-Případ 202301077 AGROFORTEL, s.r.o., Venkovní klec - oplocený výběh - 6x3x2 m, Číslo objednávky: 126374, Model: KVYBEH_632_AGRO


Požadované řešení

Dodání chybějících dílů, aby byla voliéra kompletní a konečně jsme ji mohli dodělat.
V případě, že to nepůjde, ať dodají nové balíky a odvezou si původní.
Pokud ani to ne, chci vrátit peníze a nikdy už od této firmy nekoupím ani ň.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2023 07:36, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, a to zásadně u prodávajícího, u kterého věc byla zakoupena. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit následně reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

V rámci vyřízení reklamace můžou nastat 3 situace:
- buď prodávající posoudí reklamaci jako oprávněnou,
- nebo ji zamítne,
- anebo nedojde k vyřízení reklamace do 30 dnů ode dne jejího uplatnění.

K zamítnuté reklamaci:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

K nevyřízené reklamaci řádně a včas:
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2023 13:42, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2023 09:44, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že díly již byly dodány. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.