Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
poprosila bych touto cestou o Vaše vyjádření. Jako chovatelka psů jsem zakoupila produkt Brit Jerky Beef Real Filets 200g. Kupovala jsem s tím, že se jedná o hovězí produkt (vyobrazená pouze kravská hlava, maso v řezu-text Beef Real filets mi slibuje pravé hovězí filety) K mému překvapení došlo po rozluštění mini písmen ve složení, kde se píše, že tento produkt na první pohled snažící se na zákazníka působit jako hovězí (a k tomu samozřejmě přiměřeně naceněn cca 550Kč/kg) je vlastně produkt KUŘECÍ(!)a jak se dočtu, tak takřka ze ŠEDESÁTI procent!!! Prosím o Váš názor na tuto dle mého názoru podvodnou praktiku. Děkuji. Hana Nová
Úprava obalu, tak aby zohledňoval reálné složení produktu. Dle mého názoru je v tomto případě evidentní snaha zákazníkovy nalhat, že kupuje hovězí produkt, ale je-li v pytlíku 59% kuřecího masa, nemůžu tuto praktiku vnímat jinak, než podvod.
|
Tweet |
V tomto případě produkt vzbuzuje dojem, že obsahuje vyšší podíl hovězího masa, přičemž větší část je tvořena kuřecím a mohlo by se tak jednat o zakázanou obchodní praktiku, jejichž výčet je stanoven v příloze č. 1 a 2 k zákonu o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalé jednání společnosti, může se obrátit na Českou obchodní inspekci s podnětem (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Společnost nám zaslala následující vyjádření a požádala o jeho zvěřejnění:
"Označení daného produktu je v souladu s platnou legislativou, a kodexem pro označování Fediaf
Legislativa: (ES) č. 767/2009, Code of good labelling practice by Fediaf, ANNEX 12: PET FOOD LABELLING – A GUIDE FOR CUSTOMERS, Kap. 4.2
Takto označené zboží je rovněž zcela v rámci průmyslového standardu.
Nad rámec platné legislativy uvádíme na přední straně přesné složení výrobku 85% real beef & chicken – TZN oba použité proteiny jsou uvedeny jak ve složení, tak i na přední straně výrobku. Stejné označení používáme také v marketingových materiálech – například na webu.
Odmítáme nařčení z klamání spotřebitele. Spotřebiteli byla nabídnuta výměna produktu za jiný výrobek.
Oddělení kvality VAFO PRAHA s.r.o."
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby na vyjádření společnosti mohl reagovat.
Jestli je tento obal v souladu s legislativou, o čemž s pravděpodobností hraničící s jistotou můžeme pochybovat, tak je třeba takto mizernou legislativu změnit, už jenom proto, aby se s takovýmto paskvilem nemohl výrobce ohánět. Uvádíte, že na přední straně výrobku zmiňujete 85% real beef&chicken. Ano to je pravda, ale proč toto uvádíte v horní části pytlíku, menším písmem než hlavní nápis REAL BEEF JERKY? Proč na pytlíku, kde je 26% hovězího a zbytek něco jiného tím největším a nejreálnějším způsobem vyobrazíte jen a pouze kravskou hlavu a kus hovězího? Proč tam není stejným způsobem vyobrazeno pouze kuře, když je jej použito takřka 60%?? Za mě je toto jasná snaha zapůsobit na zákazníka tak, aby měl pocit, že kupuje hovězí produkt. Již ten největší a nejtučnější nápis uprostřed obalu REAL BEEF JERKY-PRAVÉ HOVĚZÍ JERKY hovoří sám za sebe. Za mě je toto jednání jasný pokus zákazníka okrást o peníze jelikož hovězí je dražší, než kuřecí. A vy to víte také a moc dobře.
Děkujeme spotřebiteli za reakci.
Protože společnost uvedla, že je její označení v souladu s legislativou, pravděpodobně nebude možné dosažení dohody stran. Má-li spotřebitel dojem, že obal legislativě neodpovídá, může se obrátit na Českou obchodní inspekci s podnětem k prošetření. Případná změna legislativy však není v její kompetenci.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla k reakci spotřebitele vyjádřit. Neučiní-li tak, bude tato stížnost uzavřena bez dosažení dohody stran.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.