Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V 16.2. 2023 u jsem si na e-shopu „Paní Kabelkova“ objednala zboží „Dámská kabelka univerzální Hernan černá HB0377“. 20.2.2023 mi dorazila od Zásilkovny informace, že převzala od společnosti PRIMO zásilku se zbožím. 21.2.2023 jsem zásilku vyzvedla po zaplacení dobírky.
Vzhledem k tomu, že mi kabelka nevyhovovala, jsem 22.2.2023 na mail prodejna@panikabelkova.cz zaslala vyplněný formulář pro vrácení zboží včetně čísla účtu pro vrácení peněz a informací, že vracenou kabelku zasílám zpět včetně originálu formuláře Českou poštou dle podmínek e-shopu.
Zboží jsem dne 22.2.2023 odeslala prostřednictvím České pošty, V balíku byl kromě kabelky formulář pro vrácení s kontaktními údaji na mou osobu. Dne 2.3.2023 mi přišel e-mail, že zboží bylo přijato ve skladu v Mikulovicích a že bude zasláno do hlavního skladu v Polsku. Dne 15.3. 2023 mi v e-mailu oznámili, že zboží přijali a že do 14 dnů mi budou peníze zaslány na účet. Nestalo se tak. E-shop na mé dotazy ohledně vrácení platby nereaguje. Jedno telefonní číslo je aktivní, ale nikdo hovor nepřijme, druhé telefonní číslo u vedené na webu neexistuje. Přes další mailové urgence zaplacenou částku do dnešního dne neuhradili.
Dámská kabelka univerzální Hernan černá HB0377
Vrácení částky za vrácené zboží včetně nákladů za dopravu.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
platba byla vrácena 1.6., potvrzení v příloze
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného (tj. navrácení peněžních prostředků společností), popř. o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k navrácení peněžních prostředků spotřebitelce společností) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.