Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.4.2015 společnost Supersklep.cz převzala můj balíček s reklamací obuvy. Během 9 dnů mi napsali, že reklamace je zamítnuta, ale nemohou mi podat více informací, jelikož je nevědí. Dne 11.5.2015 jsem začal celou věc řešit. Žádal jsem o odstoupení od kupní smlouvy, to mi zamítli s tím, že si myslí, že je vše v pořádku a reklamované boty mi pošlou zpět. Já s tímto rozhodnutím nejsem spokojen, jelikož jako zákazník mám nárok po 30 dnech reklamace odstoupit od kupní smlouvy. Zajímá mě, na čí straně je pravda a popřípadě jak celou situaci dále řešit.
Boty Nike Janoski, modrá barva
Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Vyřízením reklamace se rozumí rozhodnutí o uplatněné reklamaci včetně odstranění vady. 30 ti denní zákonná lhůta se dle dosavadní judikatury vztahuje také na informační povinnost prodávajícího.
Pokud byla reklamace zamítnuta a kupující byl o tom včas informován, není možné od smlouvy odstoupit. Prodávající má na druhou stranu povinnost zaslat kupujícímu zboží ihned po vyřízení reklamace zpět a řádně její zamítnutí odůvodnit.
Toto odůvodnění má značný význam především v případě, že byla reklamace u prodávajícího uplatněna v prvních 6 ti měsících od převzetí věci, neboť po tuto dobu leží důkazní břemeno na straně prodávajícího.
Nesouhlasí-li zákazník se způsobem vyřízení reklamace, může trvat na opětovném posouzení vady, případně sám nechat zhotovit znalecký posudek, který by podpořil jeho tvrzení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt, doporučujeme též spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.