Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#67210Nesdělená doba placené opravy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2023, před rokem

Šárka Hubená

Znění stížnosti

Dobrý den,
v rámci reklamace byla uznaná reklamace, kde navrhují výměnu SSD. V rámci reklamace byla reklamovaná i nízká výdrž baterie. Baterie byla na servise změřena a uznali snížení výkonu v rámci používání. S tím navrhli výměnu baterie jako placenou opravu. Výměnu baterie jsem objednala. V obchodních podmínkách je uvedeno, že v případě placené opravy bude sdělen termín opravy. Ten sdělen nebyl.
Vyjádření k reklamaci trvalo téměř 14 dní. Vzhledem k tomu, že bych čekala výměnu baterie obratem, tak jsem netlačila na sdělení termínu opravy. Nyní 17.5.2023 vypršela reklamační lhůta, ale NTB stále nebyl vrácen. Když jsem provolávala, na čem to stojí a že požaduji vrácení NTB, tak se stále nejsem schopna dozvědět se termín opravy - výměny baterie.
NTB potřebuji pro práci a potřebuji ho již vrátit. Požaduji tedy, aby NTB vrátili s vyměněným SSD (v rámci reklamace). Odpovědi na otázky jsou ze strany firmy ALZA velmi strohé. Na každý mail odpovídá někdo jiný se stále stejnou odpovědí, že musím vyčkat na výměnu baterie, i když jsem objednávku výměny baterie stornovala. Nehodlám na výměnu baterie čekat další měsíc...
Na vrácení NTB nereagují.


Produkt

NTB asus Zenbook


Požadované řešení

Okamžité vrácení NTB (s proběhlou výměnou SSD, bez výměny baterie) či vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2023 11:59, před rokem

Jestliže se spotřebitel se společností domluvil na placené opravě - výměna baterie, byla uzavřena mezi stranami smlouva o dílo. Dle § 2590 občanského zákoníku platí, že zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Jestliže doba plnění nebyla ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze. Výměna baterie u notebooku může dle dostupných informací trvat 1 pracovní den, tato doba se však může lišit u různých typů notebooků.

Pokud dílo nebylo provedeno v době přiměřené, ocitá se zhotovitel v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne mu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil stornováním objednávky výměny baterie.

Jelikož výměna baterie byla stornována, nic nebrání tomu, aby společnost vydala spotřebiteli notebook z reklamace. Jestliže byla v rámci reklamace shledána vada na SSD disku a tato reklamace byla uznána jako oprávněná, měla společnost vyřídit reklamaci ve lhůtě 30 dní. SSD disk by v této době, jak z popisu stížnost vyplývá (reklamační lhůta vypršela 17. 5. 2023), měl být již vyměněn a notebook připraven k vyzvednutí z reklamačního procesu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.5.2023 17:28, před rokem

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Servis odsouhlasením cenové nabídky započne opravu, tím již vznikají náklady jako je například práce technika, náhradní díly, materiál, administrativa (objednávání dílů u výrobce, atd.). Tato práce samozřejmě zabere nějaký čas (od složitosti úkonu, přes množství dalších jiných případů, co servis zrovna zpracovává, opravuje). Nejedná se pouze o jediný případ, na kterém servisu pracuje.
Při zasílání cenové nabídky opravy je zákazník vždy informován, že se jedná o závaznou opravu a nelze ji dodatečně zrušit a zároveň také prodloužení doby vyřízení reklamace.
Reklamace tedy běží i nadále v souladu se souhlasem zákazníka, kterým dal svolení k opravě produktu.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2023 09:03, před rokem

Děkujeme společnosti za vyjádření.

Jestliže spotřebitelka souhlasila s delší dobou opravy, je nyní povinna po smluvenou dobu vyčkat na její provedení. Zároveň lze v tomto případě prodloužit i dobu vyřízení reklamace, neboť jde o výjimku, kdy spotřebitel s touto delší dobou vyřízení reklamace výslovně souhlasí.

V případě, že dílo nebude provedeno včas, bude spotřebitelka moci od smlouvy následně odstoupit a společnost jí bude povinna vrátit peníze.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby se k vývoji stížnosti mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2023 13:49, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.