Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
V Planeo Elektru v Říčanech jsem koupil podlahový čistič značky Karcher.
Bohužel recenze na produkt jsou smíšené, výrobce udává 2v1, tedy luxování i vytírání, chtěl jsem tedy výrobek otestovat popř. si ho nechat pokud by splnil reklamu výrobce.
Testování proběhlo stylem - zapojení do zásuvky a na pár cm2 jsem vyzkoušel, zdali výrobek vysaje trochu smetí (ručně nasypané drobky) na jinak čisté podlaze. Bohužel výrobek smetí nevysál a spíše rozházel po okolí. Výrobek byl všeho všudy spuštěn 10 vteřin.
výrobek jsem tedy i bez známek použití pro jistotu opatrně vyčistil dle instrukcí výrobce.
Výrobek jsem zabalil tak, jak byl v krabici po rozbalení a opravdu nenesl žádné známky jakéhokoliv použití či rozbalení, doslova zabaleno a očištěno 1:1. Prodejce nemohl ani nijak poznat, že byl výrobek použit.
Při vrácení zboží na prodejně se zjistilo, že mi chybí "testovací" lahvička s 50ml tekutiny, celý výrobek zaměstnanec na kase prohlédl a uznal, že je výrobek v naprostém pořádku ale zřejmě mi bude strhnuta částka za 50ml tekutiny - s tím jsem tedy souhlasil i přes to, že jsem si žádného přípravku v balení nevšiml. Na dotaz kolik mne bude 50ml roztoku stát mi bylo odpovězeno od prodejce, že z hlavy neví ale bude to jen "pár korun".
Poté mě Planeo informovalo emailem, že mi bude strhnuto 150 Kč za "do kompletaci" výrobku. Při ceně 500ml výrobku na internetu za 170Kč mi ale tato částka přišla naprosto nesmyslná, ozval jsem se tedy obratem na email s tím, že částku chci přepočítat - i přes moji námitku mi byla ponížená částka vrácena.
Odepsala mi paní, která si najednou vymyslela, že výrobek se musel kompletně vyčistit a koupit nové podlahové válce - znovu opakuji že opravdu ani válce ani žádná část výrobku nenesla známky sebemenšího použití, což mi potvrdili i na prodejně. Výrobek byl použit na čisté podlaze. Paní po dalším dopisování již přestala tvrdit, že výrobek byl znečištěn ale výrobek jsem prostě jen "použil" a vzniká jim tedy nárok na strhnutí částky. Chybějící lahvičku s 50ml najednou neřešila ale řešila použití výrobku, ke kterému jsem se "bohužel" čestně přiznal i přes to, že by mi jejich tvrzení nemohli nijak dle 100% stavu zboží dokázat.
Opravdu mi mohou strhnout částku za to, že jsem výrobek doslova jen vybalil, zapojil a zase zabalil bez jakýchkoliv známek použití. Řídil jsem se dle zákona a s výrobkem jsem se jen "nezbytně seznámil a vyzkoušel jeho funkce" jak je ve znění stanoveno. V životě se mi to u Alzy, Datartu nebo jinde nestalo. Dle této logiky mi mohou tedy strhnout peníze za cokoliv co použiji, tedy vybalím nový telefon, jednou si zavolám a oni mi za to strhnout jakousi % částku? Pochopil bych, kdyby byl výrobek opravdu nějak poškozen/znečištěn. Už vůbec nechápu potřebu jejich zaměstnankyně si vymýšlet, aby opodstatnila strženou částku.
Děkuji
KÄRCHER FC 5 podlahová myčka
Strhnutí odpovídající částky za 50ml roztoku. Omluvu za neprofesionální jednání (lži) ze strany prodejce.
|
Tweet |
Důležité je rozlišovat, zda zboží bylo zakoupeno distančně (tj. přes telefon, internet) či osobně na prodejně. Na kamenné prodejně má spotřebitel možnost si dané zboží vyzkoušet, prohlédnout a tedy není povinností prodejce přijmout zpět zboží anebo umožnit výměnu daného produktu, který spotřebiteli nevyhovuje.
Praxe je ale taková, že někteří obchodníci výměnu zboží nebo třeba vrácení nevhodného dárku umožňují, a to obvykle do 14 nebo 30 dnů. Jde ale čistě o jejich dobrou vůli a konkurenční výhodu. Proto spotřebitelům doporučujeme, aby si před nákupem v kamenné prodejně zjistili, zda je možná výměna či vrácení zboží, případně za jakých podmínek.
V tomto případě je tedy možné částku přiměřeně ponížit, neboť se bude jednat o smluvní ujednání stran.
Spotřebiteli však nemůže být účtována částka za produkt, který se v krabici nenacházel (roztok 50ml). Úplnost zboží doporučujeme vždy kontrolovat ještě na pobočce, aby nedocházelo k následným obtížím při jeho vrácení, popř. rozbalování zboží dokumentovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.