Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 13 |
Reklamace vyúčtování netrvalo stanovených 15 dní, ale 4 měsíce. Vše řešeno email a datová schránka. V zákonné době 60 dní uplatněna smluvní pokuta dle vyhlášky ERU opět podáno email + datová schránka. Dnes zaslána do datové schránky předžalobňí upomínka.
Nezaplacena smluvní pokutu ve výši 24 000 Kč reklamace vyúčtování trvala 4 měsíce místo zákonné lhůty 15 dní.
Zaplacení smluvní pokuty
|
Tweet |
Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování elektřiny, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Jestliže společnost nezareaguje na předžalobní výzvu, bude spotřebitel pravděpodobně nucen vymáhat svůj nárok soudní cestou.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.