Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#67224Nesprávně určená časová cena výrobkupoškozeného v rámci pojistné události

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2023, před rokem

Vlastimil Jech

Znění stížnosti

Dobrý den ,
Požádal bych Vás o pomoc s posouzením oprávněnosti mého požadavku na proplacení ceny opravy poškozeného počítače v rámci pojištění u společnosti Generali Česká pojišťovna a.s.

Popis problému :
Dne 2023 došlo v souvislosti s přepětím v síti k poškození notebooku . Nechal jsme nejprve posoudit poškození a následně nechal provést opravu notebooku za cenu 4.900 Kč . Následně jsem tuto částku nárokoval v rámci pojištění u společnosti Generali Česká pojišťovna a.s. , škodná událost č. *** . Byla mi vyplacena částka 2.088 Kč ( tedy o 2.812 Kč méně než požaduji )

Likvidátorovi byly předány všechny potřebné údaje související s posouzením časové ceny výrobku :
1. Typ NTB , rok zakoupení (Acer Aspire 5738ZG-443G50MN (LX.PP502.151) , 2013 , cena při zakoupení přes 14.000 Kč )
2. Částka 4.999 Kč za opravu NTB 31.8.2022 ( výměna základní desky , SSD disku , aktualizace operačního systému )
3. Shodou okolností byla poškozena právě v roce 2022 součást NTB
Jak uvádím níže v citaci dopisu likvidátora , tak byla časová cena určena likvidátorem Generali Česká pojišťovna a.s. v částce 2.088 Kč s tím, že oprava v roce 2022 nemá žádný vliv na časovou cenu NTB a cena NTB posuzují jako celek.
Tuto jsem následně 3krát reklamoval a argumentoval tím, že z mého pohledu došlo v roce 2022 ke zhodnocení NTB opravou a výpočet časové ceny dle zaslaného matematického modelu , který vychází „pouze“ z ceny NTB při zakoupení v roce 2013 není správné. Tedy že cena pojištěné věci je vyšší než 50% a tedy má být uhrazena dle VPPMO čl.5 resp. DPPD celá oprava .
Generali Česká pojišťovna a.s. mi následně dne 22.5.23 sdělila , že již neuvádím žádné nové skutečnosti, na základě, kterých by mohli přistoupit k přehodnocení našeho stanoviska. Požadují prokázání mého tvrzení o navýšení časové ceny opravou v roce 2022 , aby se případem opětovně zabývali.

Požádal bych Vás nejprve o posouzení mého požadavku , kde jsem bohužel nikde nenalezl obdobný případ ,abych mohl sám svůj požadavek posoudit . A v případě oprávněnosti o pomoc při komunikaci s Generali Česká pojišťovna a.s.
V případě potřeby doložím, doplním o komunikaci/e-maily od Generali Česká pojišťovna a.s.
Děkuji .

Vlastimil Jech

E-mail : ***



Komunikace s Generali Česká pojišťovna a.s.
1. E-mail 27. 4. 2023

………………… …..Cenu notebooku posuzujeme jako celek. V případě opravy notebooku za 4999 Kč nedojde ke zvýšení jehoceny o tuto částku. Stále se jedná o 8 let starý notebook. Likvidátorem vyhledaný notebook, z jehož ceny
vycházíme při stanovení plnění (10.990,- Kč), svou výbavou i výkonem Váš notebook převyšoval i po opravě
provedené roku 2022.
Průzkumem trhu jsme zjistili, že se již daný notebook nevyrábí. Proto likvidátor vyhledal podobně výkonný
a vybavený typ stejného výrobce, který se dá pořídit za cenu 10.990,- Kč.
V pojistných podmínkách je uvedeno, že pokud je bezprostředně před vznikem pojistné události časová cena
pojištěné věci nižší než 50 % její nové ceny, uhradíme částku odpovídající přiměřeným nákladům
na opravu poškozené věci, a to nejvýše do časové ceny pojištěné věci (DPPD 3, článek 7, odstavec 2).
Při výpočtu využíváme předpokládanou životnost věcí jako soudní znalci při jejich ocenění. Stupnice respektují
rychlejší pokles hodnoty v prvních letech i pomalejší pokles v závěrečném období užívání.
Obvykle je zůstatková hodnota starších movitých věcí 10-20 % z nové ceny (pokud nejsou věci velmi
poškozené a opotřebené). Zůstatkovou hodnotu vyjadřuje nejnižší hodnota uvedená v tabulkách.
Tyto stupnice slouží pro výpočet opotřebení a od standardních amortizačních křivek Znaleckého standardu
se mírně odchylují ve prospěch klienta. Tabulku naleznete v příloze.
Na základě této tabulky, byl poškozený notebook zařazen do stupnice opotřebení 10, kdy výrobky staré 8 let
mají časovou cenu 19 %. Proto hradíme v časové ceně.
Časová cena notebooku těsně před nehodou proto činila 2.088,- Kč. Doložená faktura za opravu ve výši
4.900,- Kč je vyšší, než je časová cena notebooku. Jak jsme již uvedli výše, plnění za opravu poskytneme
maximálně do výše časové ceny pojištěné věci. Likvidátor neakceptoval opravu jako rentabilní a poškození
notebooku jsme řešili formou totální škody. Od vypočtené částky jsme již neodečítali zbytky.
Z tohoto důvodu likvidátorem poskytnuté plnění 2.088,- Kč je zcela v souladu s pojistnými
podmínkami.
Předchozí událost č. *** jsme nejspíše vyplatili v rozporu s pojistnými podmínkami. V případě Vašeho
zájmu můžeme prověřit i tuto událost. V případě potvrzení doměnky však budeme žádat o vrácení
neoprávněně vyplaceného plnění.

Vaši stížnost řešil Ing. Jan Kubíček, Ph.D., specialista pro stížnosti klientů


Produkt

Pojištění domácnosti : poškození NTB Acer Aspire 5738-653G50MN (LX.PAJ02.079) přepětím v síti


Požadované řešení

Doplacení částky 2.812 Kč vynaložené za opravu poškozeného zařízení ( pojistná událost přepětí v síti )


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2023 12:17, před rokem

Opravou věci nedochází k jejímu zhodnocení nad cenu, za kterou byla věc zakoupena. Věci se časem opotřebovávají, a tedy hodnota zboží není po celou dobu stejná, mění se v důsledku toho, jak je s ní nakládáno a jak často je používána. I samotný čas má na hodnotu věci vliv, jelikož dochází ke zlepšování technologií a dostávají se na trh výrobky, které jsou pořád o něco lepší než ty předchozí. Plynutí času však může mít na hodnotu věci i pozitivní vliv, např. veteráni.

Pokud je v pojistných podmínkách stanovena časová cena u výrobků starých 8 let 19 %, mělo by pojistné plnění odpovídat takové částce.

Jestliže spotřebitel nebude se znovuprošetřením případu spokojený, může využít mimosoudní řešení sporů - u neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven (https://www.ombudsmancap.cz/reseni-sporu/informace-o-adr).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.5.2023 13:04, před rokem

Vážený pane Jechu,

potvrzujeme přijetí Vašeho sdělení, které prošetřujeme pod č.j. 23C385C0.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.

S pozdravem

Stížnosti
Generali Česká pojišťovna a.s.

Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Kancelář ombudsmana, P.O.Box 305, 659 05 Brno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2023 13:39, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2023 23:50, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.