Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den ,
Požádal bych Vás o pomoc s posouzením oprávněnosti mého požadavku na proplacení ceny opravy poškozeného počítače v rámci pojištění u společnosti Generali Česká pojišťovna a.s.
Popis problému :
Dne 2023 došlo v souvislosti s přepětím v síti k poškození notebooku . Nechal jsme nejprve posoudit poškození a následně nechal provést opravu notebooku za cenu 4.900 Kč . Následně jsem tuto částku nárokoval v rámci pojištění u společnosti Generali Česká pojišťovna a.s. , škodná událost č. *** . Byla mi vyplacena částka 2.088 Kč ( tedy o 2.812 Kč méně než požaduji )
Likvidátorovi byly předány všechny potřebné údaje související s posouzením časové ceny výrobku :
1. Typ NTB , rok zakoupení (Acer Aspire 5738ZG-443G50MN (LX.PP502.151) , 2013 , cena při zakoupení přes 14.000 Kč )
2. Částka 4.999 Kč za opravu NTB 31.8.2022 ( výměna základní desky , SSD disku , aktualizace operačního systému )
3. Shodou okolností byla poškozena právě v roce 2022 součást NTB
Jak uvádím níže v citaci dopisu likvidátora , tak byla časová cena určena likvidátorem Generali Česká pojišťovna a.s. v částce 2.088 Kč s tím, že oprava v roce 2022 nemá žádný vliv na časovou cenu NTB a cena NTB posuzují jako celek.
Tuto jsem následně 3krát reklamoval a argumentoval tím, že z mého pohledu došlo v roce 2022 ke zhodnocení NTB opravou a výpočet časové ceny dle zaslaného matematického modelu , který vychází „pouze“ z ceny NTB při zakoupení v roce 2013 není správné. Tedy že cena pojištěné věci je vyšší než 50% a tedy má být uhrazena dle VPPMO čl.5 resp. DPPD celá oprava .
Generali Česká pojišťovna a.s. mi následně dne 22.5.23 sdělila , že již neuvádím žádné nové skutečnosti, na základě, kterých by mohli přistoupit k přehodnocení našeho stanoviska. Požadují prokázání mého tvrzení o navýšení časové ceny opravou v roce 2022 , aby se případem opětovně zabývali.
Požádal bych Vás nejprve o posouzení mého požadavku , kde jsem bohužel nikde nenalezl obdobný případ ,abych mohl sám svůj požadavek posoudit . A v případě oprávněnosti o pomoc při komunikaci s Generali Česká pojišťovna a.s.
V případě potřeby doložím, doplním o komunikaci/e-maily od Generali Česká pojišťovna a.s.
Děkuji .
Vlastimil Jech
E-mail : ***
Komunikace s Generali Česká pojišťovna a.s.
1. E-mail 27. 4. 2023
………………… …..Cenu notebooku posuzujeme jako celek. V případě opravy notebooku za 4999 Kč nedojde ke zvýšení jehoceny o tuto částku. Stále se jedná o 8 let starý notebook. Likvidátorem vyhledaný notebook, z jehož ceny
vycházíme při stanovení plnění (10.990,- Kč), svou výbavou i výkonem Váš notebook převyšoval i po opravě
provedené roku 2022.
Průzkumem trhu jsme zjistili, že se již daný notebook nevyrábí. Proto likvidátor vyhledal podobně výkonný
a vybavený typ stejného výrobce, který se dá pořídit za cenu 10.990,- Kč.
V pojistných podmínkách je uvedeno, že pokud je bezprostředně před vznikem pojistné události časová cena
pojištěné věci nižší než 50 % její nové ceny, uhradíme částku odpovídající přiměřeným nákladům
na opravu poškozené věci, a to nejvýše do časové ceny pojištěné věci (DPPD 3, článek 7, odstavec 2).
Při výpočtu využíváme předpokládanou životnost věcí jako soudní znalci při jejich ocenění. Stupnice respektují
rychlejší pokles hodnoty v prvních letech i pomalejší pokles v závěrečném období užívání.
Obvykle je zůstatková hodnota starších movitých věcí 10-20 % z nové ceny (pokud nejsou věci velmi
poškozené a opotřebené). Zůstatkovou hodnotu vyjadřuje nejnižší hodnota uvedená v tabulkách.
Tyto stupnice slouží pro výpočet opotřebení a od standardních amortizačních křivek Znaleckého standardu
se mírně odchylují ve prospěch klienta. Tabulku naleznete v příloze.
Na základě této tabulky, byl poškozený notebook zařazen do stupnice opotřebení 10, kdy výrobky staré 8 let
mají časovou cenu 19 %. Proto hradíme v časové ceně.
Časová cena notebooku těsně před nehodou proto činila 2.088,- Kč. Doložená faktura za opravu ve výši
4.900,- Kč je vyšší, než je časová cena notebooku. Jak jsme již uvedli výše, plnění za opravu poskytneme
maximálně do výše časové ceny pojištěné věci. Likvidátor neakceptoval opravu jako rentabilní a poškození
notebooku jsme řešili formou totální škody. Od vypočtené částky jsme již neodečítali zbytky.
Z tohoto důvodu likvidátorem poskytnuté plnění 2.088,- Kč je zcela v souladu s pojistnými
podmínkami.
Předchozí událost č. *** jsme nejspíše vyplatili v rozporu s pojistnými podmínkami. V případě Vašeho
zájmu můžeme prověřit i tuto událost. V případě potvrzení doměnky však budeme žádat o vrácení
neoprávněně vyplaceného plnění.
Vaši stížnost řešil Ing. Jan Kubíček, Ph.D., specialista pro stížnosti klientů
Pojištění domácnosti : poškození NTB Acer Aspire 5738-653G50MN (LX.PAJ02.079) přepětím v síti
Doplacení částky 2.812 Kč vynaložené za opravu poškozeného zařízení ( pojistná událost přepětí v síti )
|
Tweet |
Opravou věci nedochází k jejímu zhodnocení nad cenu, za kterou byla věc zakoupena. Věci se časem opotřebovávají, a tedy hodnota zboží není po celou dobu stejná, mění se v důsledku toho, jak je s ní nakládáno a jak často je používána. I samotný čas má na hodnotu věci vliv, jelikož dochází ke zlepšování technologií a dostávají se na trh výrobky, které jsou pořád o něco lepší než ty předchozí. Plynutí času však může mít na hodnotu věci i pozitivní vliv, např. veteráni.
Pokud je v pojistných podmínkách stanovena časová cena u výrobků starých 8 let 19 %, mělo by pojistné plnění odpovídat takové částce.
Jestliže spotřebitel nebude se znovuprošetřením případu spokojený, může využít mimosoudní řešení sporů - u neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven (https://www.ombudsmancap.cz/reseni-sporu/informace-o-adr).
Vážený pane Jechu,
potvrzujeme přijetí Vašeho sdělení, které prošetřujeme pod č.j. 23C385C0.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Stížnosti
Generali Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Kancelář ombudsmana, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.