Společnost


Pine Oak Ltd

Počet nahlášených stížností:113
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#67226Nevrátenie peňazí

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2023, před rokem

Zita Košařová

Znění stížnosti

Z firmy Urban Trend som objednala 2 ks tovaru koncom roka 2022. Asi po mesiaci mi prišla len jedna položka, druhá neprišla vôbec. Tovar som vrátila na uvedenú adresu podľa uvedeného postupu. Kvalita výrobku absolútne nezodpovedala cene. Žiadala som vrátenie peňazí - 122 EUR. Peniaze mi stále nedošli, niekoľkokrát mi napísali, že už je to na finančnom oddelení a peniaze mi vrátia. Je máj, 5 mesiacov po kúpe a nič. Najnovšie už na mňa vôbec nereagujú, majú absolútne neprofesionálny prístup a vyslovene klamú. / pri platbe za tovar som omylom zaplatila 2 x uvedenú čiastku, o jej vrátenie som tiež musela niekoľkokrát žiadať/. Ak sa dá, bola by som veľmi rada, aby ste uverejnili moju skúsenosť. Sú to obyčajní podvodníci.


Produkt

zlá kvalita, vôbec nezodpovedá popisu, niekoľkokrát nadhodnotená


Požadované řešení

Vrátenie peňazí za nedodaný/ 1ks/ a vrátený tovar /1 ks/, čiastka 122 EUR. Faktúra UTSK2022-1193


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2023 10:37, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

K nedodanému zboží:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat v souladu s objednávkou. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti UrbanTrend s.r.o., Kaprova 42/14, 110 00 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.6.2023 12:26, před rokem

Dobrý deň,
objednávku sme prekontrolovali a potvrdzujeme, že suma bola už refundovaná zákazníčke na jej účet.
Pokiaľ by boli akékoľvek problém,y prosíme aby nás kontaktovala emailom na podpora@urbanteend.sk
Ďakujem za pochopenie.
S pozdravom,
UrbanTrend.sk

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 13:27, před rokem

Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Peniaze mi boli po pol roku konečne vrátené na účet. Chcem vám touto cestou veľmi poďakovať za vaše vyriešenie môjho prípadu. S úctou Zita Košařová"

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.