Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Z firmy Urban Trend som objednala 2 ks tovaru koncom roka 2022. Asi po mesiaci mi prišla len jedna položka, druhá neprišla vôbec. Tovar som vrátila na uvedenú adresu podľa uvedeného postupu. Kvalita výrobku absolútne nezodpovedala cene. Žiadala som vrátenie peňazí - 122 EUR. Peniaze mi stále nedošli, niekoľkokrát mi napísali, že už je to na finančnom oddelení a peniaze mi vrátia. Je máj, 5 mesiacov po kúpe a nič. Najnovšie už na mňa vôbec nereagujú, majú absolútne neprofesionálny prístup a vyslovene klamú. / pri platbe za tovar som omylom zaplatila 2 x uvedenú čiastku, o jej vrátenie som tiež musela niekoľkokrát žiadať/. Ak sa dá, bola by som veľmi rada, aby ste uverejnili moju skúsenosť. Sú to obyčajní podvodníci.
zlá kvalita, vôbec nezodpovedá popisu, niekoľkokrát nadhodnotená
Vrátenie peňazí za nedodaný/ 1ks/ a vrátený tovar /1 ks/, čiastka 122 EUR. Faktúra UTSK2022-1193
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
K nedodanému zboží:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat v souladu s objednávkou. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti UrbanTrend s.r.o., Kaprova 42/14, 110 00 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
objednávku sme prekontrolovali a potvrdzujeme, že suma bola už refundovaná zákazníčke na jej účet.
Pokiaľ by boli akékoľvek problém,y prosíme aby nás kontaktovala emailom na podpora@urbanteend.sk
Ďakujem za pochopenie.
S pozdravom,
UrbanTrend.sk
Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Peniaze mi boli po pol roku konečne vrátené na účet. Chcem vám touto cestou veľmi poďakovať za vaše vyriešenie môjho prípadu. S úctou Zita Košařová"
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.