Společnost


PONPOL, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6723Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.05.2015, před 10 lety

Eliška Ryšavá

Znění stížnosti

Nákup obuvi dne 23.4.2015 prodejna v Novém Jičíně, vrácení 24.4.2015. Prodavačka odmítla sepsat reklamační list. Po dlouhém naléhání rekl. list sepsán dne 27.4.2015. Důvod reklamace - tvrdá obuv, tenká podešev, po půl hodině ani na koberci nelze obuv nosit, velká bolest nohou. Na prodejně obuv 2x krátce zkoušena. Navrhovaný způsob rekl.: výměna zboží
vrácení peněz

Na prodejně se nenachází v den reklamace žádná obuv, která by byla adekvátní náhradou za reklamovanou obuv. Prodejna zaměřena převážně na sportovní, vycházkovou obuv, lodičky spod. jsou doplňkový prodej.
7.5. 2015 mi ústně sdělil personál prodejny, že pan majitel mi reklamaci neuznal a vrací mi obuv. Tu jsem nepřevzala, nesouhlasila s neuznáním reklamace a dále trvala na výměně nebo vrácení peněz. Na prodejně nebyly žádné nové vzory obuvi, o které bych měla zájem.
Přístup majitele i personálu prodejny velmi neprofesionální, zajímá je pouze prodat zboží, spokojenost zákazníka je jim lhostejná.
Neochota nabídnout nové vzory obuvi, nechtějí dopravit do prodejny v Novém Jičíně.


Produkt

dámská obuv Design Internacional červená/01


Požadované řešení

1. Vrácení peněz
2. Výměna zboží - červené lodičky na vyšším podpatku vel. 36-37 /pouze výrazně červená obuv/


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2015 11:58, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Podle § 2161 prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2015 11:19, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.