Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67231Reklamace smluvní pokuty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2023, před rokem

Viktor Němec

Znění stížnosti

Dobrý den,
moje maminka 6.2.2020 podepsala Smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny, s obchodníkem ze společnosti Innogy s.r.o. Obchodník maminku navštívil v jejím bytě. K dodávce elektřiny ze strany Innogy mělo dojít od 22.4.2022.

- 23.3.2023 přišel mamince dopis s vyúčtováním smluvní pokuty 9200 Kč, se splatnosti 3.4.2023. za porušení sjednaných podmínek dle uvedené smlouvy. K neoprávněnému ukončení smlouvy mělo dojít dne 23.3.2023.
- 4.4.2023 Přišlo mamince vyúčtování s nedoplatkem 69.69Kč se splatností 24.4.2023
- 2.5.2023 Jí technik odpojil elektroměr.

Já jsem se k celé situaci bohužel dostal až těsně před odpojením elektroměru. Po odpojení elektroměru jsem jel s maminkou na pobočku Innogy (5.5.2023). Tam nám sdělili že maminka neplatila zálohy o čemž, že byla informována v dopisech. Protože ale nekomunikovala tak byla smlouva ze strany Innogy zrušena a mamince vyčíslena pokuta 9200 Kč za předčasné ukončení smlouvy. Navíc nám bylo předloženo nové vyúčtování dodávky elektřiny s nedoplatkem cca. 2700 Kč.

Na pobočce jsme zjistily že maminka posílala peníze složenkou na jiného dodavatele (ČEZ) kterého měla před přechodem z Innogy. To doložila ústřižky složenek. Už ani nevěděla že před třemi roky nějakou smlouvu podepsala. Innogy evidovalo platbu první složenky kterou mamince poslaly (ta jí zaplatila, aby nic nedlužila a neřešila odkud to je), a státní příspěvek z 14.9.2022. Proč mamince nedošly upomínkové dopisy nevíme (dvakrát ročně bývá hospitalizována v nemocnici tak snad proto) telefon nepoužívá. Na pobočce jsem hned zaplatil nedoplatek 2700Kč a podal reklamaci na pokutu s žádostí, aby byla mamince odpuštěna.

Teď již mám informaci o vyřešení reklamace. Pán v ní popisuje jak maminku kontaktovali písemně, a telefonicky ( na smlouvě jsem našel telefonní číslo ale to patří obchodníkovi který s maminkou vyřizoval v roce 2020 smlouvu). Ve vyjádření k reklamaci pokuty je (mimo jiné) napsáno že, cituji:

"V době naší žádosti o ukončení smlouvy pro porušení platebních podmínek jste splňovala
podmínky dle energetického zákona pro demontáž měřidla, z tohoto důvodu jsme zaslali
žádost na provozovatele distribuční soustavy na odpojení měřidla. Následným uhrazením
dlužných pohledávek však již nelze žádost na demontáž zrušit, v případě že již byla zaslána
na provozovatele distribuční soustavy.
Žádáme Vás o úhradu vystavené smluvní pokuty ve výši 9.200,00 Kč ....
Na straně naší společnosti jsme neshledali pochybení."

Neměli by se takové dopisy posílat doporučeně? Máme nějakou šanci na odpuštění pokuty? Peníze, které maminka složenkou posílala na ČEZ posílal ČEZ složenkou zpátky mamince. Složenky byly nedoručené a vraceli se ČEZu.


Produkt

Smluvní pokuta za ukončení smlouvy o dodávce elektřiny.


Požadované řešení

Odpuštění pokuty za předčasné ukončení smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2023 12:34, před rokem

Společnost innogy Energie s.r.o. měla spotřebitele o neuhrazených zálohách řádně informovat. Jestliže spotřebiteli dorazil dopis až ohledně smluvní pokuty, domníváme se, že společnost v případě neuhrazených záloh spotřebitele řádně neinformovala, z čehož by bylo možné dovodit prodlení společnosti, jelikož neposkytla spotřebiteli součinnost potřebnou ke splnění dluhu dle § 1975 Občanského zákoníku. Spotřebitel by tak za své prodlení nemusel být v tomto případě odpovědný dle § 1968 Občanského zákoníku.

Domníváme se, že před samotným odpojením měl být spotřebitel řádně informován o následcích nesplnění povinností ze smlouvy. Jestliže tak nebylo učiněno, nemělo k odpojení spotřebitele dojít.

Pokud společnost spotřebitele řádně informovala o následcích porušení smluvní povinnosti (úhrada záloh), může požadovat smluvní pokutu a také smlouvu ukončit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Společnost innogy Energie, s.r.o. bohužel neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

"Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás."

V případě potřeby se spotřebitel může také obrátit na naši bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.