Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 14 |
Objednávka u společnosti HS Plus - obchod Superzebra - číslo objednávky ***
Společnost fakturuje zboží, které nebylo předmětem objednávky, toto zboží - tzv. E-Kniha s kuponem na slevu a výhody není dodána
Dodávka reklamována, přišel pouze automatický email, že do 2 dnů se ozvou a od té doby nic, ani na jednu výzvu ani na jeden email společnost nereaguje.
Společnost byla z mojí strany kontaktována již 5x a ani jedna reakce, ani jedna odpověď s řešením...Automatický email není řešením, tento email přišel pouze 15.5.2023 s tím, že se vyjádří do 48hodin. Lhůta uběhla a obchod od té doby mlčí
zboží, které nebylo objednáno, nebylo ani dodáno a bylo fakturováno - objednán polygel
Vrácení peněz za neobjednané a fakturované zboží, nedodané zboží - podvod?
|
Tweet |
K plnění bez objednávky:
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, jestliže bude balíček doručen i s neobjednaným zbožím, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Pokud již spotřebitel zboží zaplatil:
E-kniha se zasílá většinou prostřednictvím e-mailu, jelikož se jedná o digitální obsah, který je dostupný v elektronické podobě.
Jestliže si spotřebitel zboží neobjednal, ale uhradil ho a následně mu bylo i dodáno (v případě e-knihy např. na e-mail), má dle našeho názoru právo na odstoupení od smlouvy. Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů, přičemž lze od smlouvy odstoupit i jen částečně (ohledně neobjednaného zboží).
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud spotřebitel fakturu ještě neuhradil, doporučujeme mu od smlouvy odstoupit, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou adresovaným společnosti HS plus d.o.o., P.O. BOX 13, depo Brno 71, 60010.
Více informací ohledně odstoupení od smlouvy, výměny a reklamace u společnosti HS plus d.o.o. nalezne spotřebitel zde: https://reclamations.hs-plus.com/cz/reklamace-a-vymena/.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.