Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Elektrický vozík Qneck byl zakoupen od firmy dne 24.02.2022.V lednu 2023 se objevily na vozíku zavády poškozená zadní kola a joystik nefunkční.Závady byly sděleny firmě 26.01.2023, s tím,že firma přislíbila servis na místě, popř, že si pro vozík přijede.Po urgencích ze strany uživatele, který je plně invalidní a je na vozíku zcela závislý,bylo nakonec domluveno převzetí vozíku k provedení servisu dopravní společností.Osoba zcela imobilní měla elektricky inval. vozík o hmotnosti cca 30 kg zabalit a předat dopravní společnosti. Vozík byl za pomoci dobrých lidí zabalen a předán dopravní společnosti. Poté firma opět nereagovala.Když se firmu podařilo zkontaktovat, paní ze servisu nejdřive tvrdila, že vozík je již opraven,že má být zkontrolován druhým technikem a ze bude nejpozdeji 27.03.2023 zaslán zpět uživateli.V telefonátu nabízela zakoupení nové baterie, že prý baterie je slabší, a to v hodnotě cca 10 tis.Kč.Baterie byla odmítnuta, protože uživatel jezdí jen v interiéru a dojezdová vzdálenost tedy není rozhodující.Vozík opět uživateli nedorazil.Reklamace byla opět urgována, kdy byla ze strany firmy vytvořena další verze, co je s vozíkem. Vozík prý ještě není opraven a je poškozen nárazem,a oprava bude stát uživatele cca 10 tis. Kč. Varianta byla s fa rozporována, protože vozík jezdí pouze v interiéru,pouze se svým uživatelem a havárií vozíku by byl poškozen i uživatel.Poté, co bylo firmě takto vysvětleno, firma vymyslela další variantu a to že vozík je zdemolován psem.Bohužel ani tato další lživá varianta firmě nevyšla,protože uživatel žádného psa nevlastní, žádný se v blízkosti vozíku ani nevyskytuje natož aby jej mohl zdemolovat. Tímto jednáním firma fiktivně vytvořila z jednoho vozíku 3 - opravený, poškozený nárazem a zdemolován psem.Po naznačení firmě,že se ve všech případech jedná o tvoření lživých verzí,se přece jen rozhodli záruční opravu uznat a údajně opravený vozík přivést.Vozík ale nebyl řádně opraven, kolo, jak bylo uvedeno na reklamačním listě vyměněno nebylo,navíc se objevila rozlomená područka na pravé straně.Firmou bylo přislíbeno,že vozík kompletně opraví do 19.04.2023,ze strany uzivatele byla tedy poskytnuta prodlouzená doba k vyřízení reklamace, ovšem ani do 02.05.2023 se firma neovzvala. Dne 03.05.2023 bylo firmě zasláno odstoupení od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace.Vzhledem k tomu, že firma nereagovala, bylo ještě 2x zasláno upozornění o odstoupení od kupní smlouvy, kdyby firma náhodou tuto zpravu přehlédla.Firma stále nereaguje a uživatel nemá ani zpět částku na nový vozík ani vozík řádně opravený.Tímto došlo k bezdůvodnému obohacení firmy Eurotrade 5000 s.r.o. jednatele p. Tomáše Bohoviče a způsobení velkých problému uživateli vozíku,který je na vozíku plně závislý na což byla firma několikrát upozorněna.Z výše uvedenoho vyplývá,že nákup invalidních vozíku, popř. jiných pomůcek pro handicapované osoby od firmy Eurotrade 5000 s.r.o. jednatele p. Tomáše Bohoviče není pro zákazníky vhodný.
Elektrický vozík Qneck
Firmě bylo zasláno odstoupení od smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty k vyřízení reklamace, požadováno vracení kupní ceny a firma si může po domluvě vozík převzít zpět.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů) či v dohodnuté reklamační lhůtě, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k navrácení kupní ceny výrobku po odstoupení od smlouvy tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Eurotrade5000 s.r.o., Severojižní 295, 53372 Moravany. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si veškeré zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.