Společnost


GasNet, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67254Údajně poškozený plynoměr - neoprávněný odběr plynu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2023, před rokem

Marcela Kočí

Znění stížnosti

Dne 13.12.2022 dva zaměstnanci společnosti GasNet, kteří se prokázali průkazem, přijeli zdokumentovat (včetně pořízení videa), že prý při nějaké jejich předchozí kontrole bylo zjištěno, že mělo být manipulováno s plynoměrem.
Zaměstnanec, který plynoměr odmontoval, mi ukazoval na plynoměru údajnou rýhu na krytu číselníku, že je to důkaz manipulace s plynoměrem. Reagoval jsem tak, že tam nic nevidím. Jediné co jsem viděl bylo, že plomba na plynoměru nebyla poškozena, byla v pořádku. Zaměstnanec následně namontoval nový plynoměr a šel se mnou do baráku, že se musí odvzdušnit část potrubí kvůli demontáži a nové montáži plynoměru. Zároveň udělal poznámku o tom, že zjistil, spotřebiče užívané na plyn, a to čtyřplotýnkový vařič a plynový kotel. Poté oba odjeli s tím, že budu vyrozuměn písemně.
28.4.2023 jsem si vyzvedl doporučenou zásilku na poště, kde byla faktura za neoprávněný odběr plynu znějící na částku 544.572,32 Kč. Z přílohy k této faktuře jsem zjistil, že dle výsledku šetření byla prokázána manipulace s plynoměrem, a byla tak následně vyčíslena náhrada škody na výše uvedenou částku. Dále mi byl doručen znalecký posudek, který prokázal manipulaci s plynoměrem. Se zcela zřejmým poškozením.

K tomuto bych se rád vyjádřil:
Vzhledem k tomu, že situace kolem cen plynu a elektřiny byla velmi nejistá, rozhodli jsme se s manželkou využívat topení formou krbu, který máme umístěn v obýváku. Ze strachu z navýšení cen jsme v krbu topili co nejdéle to šlo. Plynový kotel jsme zapli, až když už byl barák velmi chladný a nebylo už jiné možnosti. Co se týká údajné manipulace s plynoměrem, naprosto odmítám nařčení z jakékoliv manipulace s ním. Plynoměr je umístěn ve výklenku plotu (v přístavku), který vymezuje hranice mezi pozemkem baráku a veřejným chodníkem. Je tudíž přístupný komukoliv. Není uzamčený. Na to jsem se už kdysi u společnosti ČEZ informoval, že se mi to nelíbí, ale byl jsem upozorněn na to, že musí být přístupný kvůli zaměstnancům, kteří provádějí odečty. Plynoměr je tímto přístupný jakékoliv osobě. Byl jsem úplně šokován, že znalecký posudek popsal poškození takového rázu. Nic takového jsem na něm, při demontáži společností, neshledal. A naprosto mě znepokojuje, že se znalec vyjádřil tím stylem, že řešil dalších cca 40 případů naprosto stejného poškození s tím, že se nejspíše jedná o tu samou osobu, která plynoměry takovýmto stylem poškozuje. Rád bych ještě dodal, že s manželkou žijeme v tomto domě skoro 40 let a za celou tuto dobu, a ani dobu předchozí, jsme nikdy v životě za spotřebu energií nedlužili ani korunu. Z této situace jsme naprosto zdrceni a dá se říct, že naše snaha šetřit se obrátila proti nám.


Produkt

odběr plynu


Požadované řešení

mimosoudní řešení s tím, že vše naprosto odmítám a nevidím jediný důvod platit jakoukoliv částku za úhradu údajně neoprávněného odběru plynu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2023 12:46, před rokem

K neoprávněnému odběru může dojít, jestliže elektroměr či plynoměr chybně měří ve prospěch odběratele v důsledku poškození. Nezáleží přitom, zda poškození způsobil sám odběratel, nebo někdo jiný. Povinnost hlásit závady na měřicích zařízeních odběrateli ukládá energetický zákon. Z něho také vyplývá, že za neoprávněný odběr způsobený poškozeným měřičem odpovídá bez ohledu na zavinění odběratel. Lze proto doporučit stav měřicího zařízení umístěného například na chodbě domu pravidelně kontrolovat a případné závady hlásit distributorovi.

Jestliže však plynoměr nebyl poškozený nebo toto poškození nebylo průměrnému spotřebiteli zřejmé a tedy nešlo rozpoznat, poškození si mohla všimnout pouze kvalifikovaná osoba, která se zabývá demontáží a montáží plynoměrů, nelze po spotřebiteli požadovat uhrazení pokuty za neoprávněný odběr.

V tomto případě doporučujeme spotřebiteli projednat celou situaci s advokátem (https://www.dtest.cz/advokati).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2023 13:43, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2023 14:56, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.