Společnost


Svet kamier s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67259E-shop nesouhlasí s reklamací, klamavé informace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2023, před rokem

Monika Semerdžieva

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 4.5 jsem si objednala toto "https://www.spionsvet.cz/profi-studentsky-set-s-wifi-kamerovym-modulem.p2046.html".

Po pár dnech jsem psala E-shopu, že kamera nelze připojit a nejde mi to, poslala jsem screeny a obchod mi napsal toto "napárovali ste kameru na Vašu domácu wifi sieť? Na router, ktorý je na frekvencii 2,4 gHz?" a pak "odporúčame prenosný router: https://www.spionsvet.cz/prenosny-router-tp-link-m7200-4g-lte.p2260.html".

Tedy obchod neinformoval předem na skutečnost, že bez tohoto se nelze připojit. Dále jsem E-shopu napsala, že sluchátko šumí a nemá to nikde napsané a neupozornil tím zákazníka (jiné E-shopy, to tam mají například takto "Mikrosluchátko s přijatelnou úrovní šumu" oni ani slovo o tom. Dále jsme volali před koupí, kdyby cokoliv, tak jestli jde vrátit standartně do 14 dnů, jelikož E-shop na svých stránkách má "SPOKOJNOSŤ
Garancia vrátenia peňazí do 14 dní. Ak s tovarom nebudete spokojní, vrátime Vám plnú sumu." dále "ZÁRUKA
Zabezpečujeme bezproblémové a rýchle vybavenie reklamácií a záručných opráv. Záruka: 2 roky.". Odpověděli, že ano..proto se teď hovor snažím dostat i nějak přes operátora, popírají to.

Psala jsem E-shopu i se screenama, že to nefunguje a napsali toto" Ak by ste sa ozvali do 24 hodín od prijatia, vedeli by sme to akceptovať, avšak Vy ste zásielku obdržali už 6.5.2023 a ozvali ste sa až dnes 17.5.2023...

Môžete to jedine reklamovať a to odoslaním na našu adresu:

Reklamované zboží zasílejte poštou na adresu:
Svet kamier s.r.o
1. Mája 8
07301 Sobrance
Slovenská republika
"

Dále mi přišlo toto "Objednávka č. 2023003720 - Vyřízení reklamace
Dobrý den,

Vaše reklamace byla vybavena. V průběhu příštích dní můžete očekávat vaši zásilku.

V případě nejasnosti nás můžete kontaktovat na telefonním čísle +421915144333 nebo pište nonstop na info@spionsvet.sk

S pozdravem
SpionSvet.cz"

A pak jen toto"Dobrý den,

Vaše reklamace byla vybavena. V průběhu příštích dní můžete očekávat vaši zásilku."

Žádné vysvětlení nic, takže jsem začala vše psát znovu a oni, že to najednou vrátit nejde a ještě mi drze napsali toto "Máme za to, že ste celý tento set použili a akonáhle ste ho už nepotrebovali, vyhovorili ste sa na nefunkčnosť kamery, šumenie v slúchadle...". Což by logicky mohl udělat každý, ale já poslala nespočet konverzací, fotek kamery, screenu, že to vážně nefungovalo, jak má. Jedná se o částku 6000,- a žádám o vrácení, nebo alespoň polovičky, nemám ani kameru, ani peníze nyní.

Nelíbí se mi, jak obchod prodává Čínské zboží za XX tisíc a neudává pro zákazníka pravdivé informace. Kdybych věděla předem, že potřebuji router (dokoupím), kdybych věděla, že sluchátko šumí, vezmu set, který prodávájí bez něj. Vážně nešlo nic slyšet. Dále mají, že z hygienických důvodu nelze vrátit, což by bylo ok, kdyby nám neřekli po telefonu, že to jde a po E-mailu nejdříve neuznali reklamaci a pak najednou, že teda zasílají zpět. Tedy opravili a vrací. Smutné...


Zaplatila jsem 5770,- za zboží plus 350,- za poštu a další za vrácení 220,-.


Produkt

Profi studentský set s Wifi kamerovým modulem


Požadované řešení

Akceptování reklamace a vrácení ceny za zboží tedy 5770,- , jelikož byla řešena do 14tidenní klasické lhůty, byly zaslané fotky, konverzace, screeny o nefunkčnosti a chyběli informace, kdyby byly napsané všechny, nekoupila bych.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2023 12:49, před rokem

K informacím, které nebyly uvedeny v popisu produktu:
Dle § 5a odst. 1 Zákona o ochraně spotřebitele se obchodní praktika považuje za klamavou, pokud ve svých věcných souvislostech a s přihlédnutím ke všem jejím rysům, okolnostem a omezením sdělovacího prostředku opomene uvést podstatné informace, které v dané souvislosti spotřebitel potřebuje pro rozhodnutí ohledně koupě, čímž způsobí nebo může způsobit, že spotřebitel učiní rozhodnutí ohledně této koupě, které by jinak neučinil.

Jestliže má spotřebitel podezření na nekalé jednání společnosti, může se obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci, která vykonává dozor nad dodržováním ustanovení Zákona o ochraně spotřebitele (https://www.coi.cz/podatelna/).

K odstoupení od smlouvy a k reklamaci:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Jestliže spotřebitel společnost kontaktoval 17. 5. 2023 s odstoupením od smlouvy, lhůta pro odstoupení od smlouvy byla zachována. Důležité je však, jak spotřebitel požadavek formuloval, zda společnost mohla dovodit z jednání spotřebitele, že chce od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat.

Pokud došlo k reklamaci zboží, je podnikatel povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2023 13:45, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2023 10:58, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.