Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 2.1.2015 jsem obržela objednané sedátko do vany (č. dodacího listu 88042),které jsem pro závadu poslala zpět firmě dne:20.4.2015 SEDÁTKO ZREZIVĚLO na "nerezovém"rámu,které se dotýká vany.Platila jsem 648,-
Firma mi toto poslala zpět, které jsem si vyzvedla dne: 11.5.2015(S DOBÍRKOU 99,-)s tím,že reklamaci neuznává a stav sedátka byl způsoben NESPRÁVNÝM POUŽÍVÁNÍM!!!
Nesouhlasím s postupem firmy a myslím si, že je vůdči zákazníkovi NEFÉR!!! Prosím tímto o pomoc.
Na vše mám řádné doklady.
Moc děkuji Freundová Jiřina
výrobek je nekvalitní
Jestliže je výrobek nekvalitní - nemám k němu více DŮVERU i kdyby mi byl zaslán nový.
Nejraději bych měla finance zpět a po této firmě už NIKDY nic nechci.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitel s důvody zamítnutí nesouhlasí, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se i o náklady na poštovné při uznané reklamaci. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.