Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#67261Zamiltnutá reklamace ***

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2023, před rokem

Sebastian Blažek

Znění stížnosti

Dobrý den, 20.7.2022 jsem zakoupil twlevizor Samsung Serif. Bohuzel behem provozu, ale vzdy po vypnuti u TV dochazi k praskani/lupani + obcasne huceni ze zadni strany. Nejdrive jsem reklamoval u autorizovaneho servisu Samsung, kde mi technik 4.4.2023 uvedl do protokolu, ze jde o zavadu. Vymenil nejake dily a k praskani dochazelo dale. 5.4.2023 jsem kontaktoval servis Interservis, kam jsem zaslal nahrana videa s hlasitym praskanim a 26.4.2023 jsem dostal vyrozumeni, ze jde o vlastnost vyrobku. V teto cenove kategorii nechci mit televizors obtezujicim praskanim. Opet jsem televizor reklamoval u Alzy a dnes jsem dostal vyjadreni, ze reklamace byla zamitnuta. S timto rozhodnutim nesouhlasim. Nerozumim tomu, jak tato reklamace muze byt zamitnuta, kdyz mi jednou bylo sdeleno, ze jde o vadu. Pokud bych vedel, ze u televizoru k tomuto muze dochazet, urcite bych ho nezakoupil. Byl bych rad za vystaveni dobropisu. Dekuji, Sebastian Blazek


Produkt

Název produktu: Televize 55" Samsung The Serif QE55LS01BA Cloud White Produkt: WR177n1


Požadované řešení

Dobropis


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2023 11:27, před rokem

Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.5.2023 11:50, před rokem

Dobrý den, děkuji za zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Je mi líto, ovšem při diagnostice u autorizovaného servisu se popsaná závada bohužel neprojevila a reklamace byla tudíž zamítnuta. Rozhodnutí autorizovaného servisu je pro vyřízení reklamace směrodatné a proto jej bohužel nemůžeme ovlivnit.
Mohu Vám však doporučit zadání produktu do opakované reklamace, přímo u autorizovaného servisu, nebo u naší společnosti, s co možná nejpodrobnějším popisem závady.
Přeji Vám hezký den. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.5.2023 13:29, před rokem


Sebastian Blažek

Dobrý den a děkuji za vaší zprávu. Jak jsem psal výše, technik z autorizovaného servisu Samsung mi napsal, že jde o závadu, když jsem mu ukázal původní nahraná videa. Dokument vám mohu přeskenovat. Po výměně dílů, které je tam zapsáno, se vada dále projevovala. U další reklamace u Interservisu mi sdělili, že jde o vlastnost výrobku. Kde jsem byl upozorněn, že by k tomuto mohlo docházet? Ani v manuálu není žádná zmínka o upozornění na praskání v TV. Reklamace u Alzy uvedla, že se nic neprojevilo - tomu moc nerozumím. Mám přes 10 videí, kde poslední je natočené den před odvozem televize do servisu a je na nich zřejmé, že “něco” není v pořádku. Rád vám je zašlu. Je tam jasně slyšet lupání/praskání v televizoru. Zvuk a obraz beru jako základní vlastnost televizoru a opravdu je praskání v televizoru nepříjemné. Televizor jsem si vzal na splátky a už k němu nemám důvěru. Jsem z celé situace zklamaný. Jak jsem psal, rád vám videa zašlu, pokud mi dáte kontakt a ocenil bych, kdyby se situace vyřešila. Kdybych alespoň, když ne dopropis, dostal adekvátní finanční kompenzaci za TV. Tuto nepříjemnou situaci řeším téměř dva měsíce a bohužel zatím bez jakéhokoliv posunu k vyřešení. Opravdu nesouhlasím s tím, že je televizor v pořádku, když mám důkazy v nahraných videích. Nerad bych celou situaci vedl k ČOI. Samozřejmě si mohu nechat vystavit znalecký posudek. Televizor je nyní na prodejně v ALZE - Holešovicích na Praze 7. Děkuji za vyjádření. Blažek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.5.2023 17:58, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. Video-nahrávky v tomto případě slouží jako dodatek, ovšem pro uznání reklamace je zapotřebí, aby se popsaná závada projevila při diagnostice produktu, což se v tomto případě bohužel nestalo. Jak jsem již uvedla, produkt máte samozřejmě nárok zadat do nové reklamace jak u naší společnosti, tak přímo u autorizovaného servisu.
Přeji Vám hezký zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.5.2023 18:28, před rokem


Sebastian Blažek

Dekuji za odezvu. Mohu se tedy zeptat, jaky je nasledny postup? Televize je na vasi pobocce a rad bych ji tam ponechal a odeslal rovnou tedy opet na posouzeni. Rad bych zaslal i nahravky. Budu reklamovat u vas… mel bych se tedy dostavit osobne? Dekuji, Blazek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.5.2023 19:17, před rokem

Dobrý den, pane Blažku, děkuji za Vaši zprávu.
Na naší pobočce pro Vás založíme novou reklamaci, v rámci které zašleme produkt i s nahrávkami do autorizovaného servisu. Číslo nové reklamace Vám zašleme do e-mailu a nemusíte tedy trávit cestu na naši pobočku.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.5.2023 18:40, před rokem


Sebastian Blažek

Dobry den a dekuji za Vasi zpravu. Email s videi jsem Vam zaslal na email s odkazem na uschovnu. Dekuji, Sebastian Blazek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.5.2023 11:16, před rokem

Dobrý den, pane Blažku, děkuji za Vaši zprávu. Ano, zaslaný e-mail evidujeme.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.6.2023 10:53, před rokem


Sebastian Blažek

Dobrý den, rád bych se vyjádřil k případu ohledně své reklamace. Dnes mi přšla od vás zpráva, že se reklamace uznává a byla vyřízena opravou. Abych shrnul celý proces: nejdříve mi technik aut.servisu oznámil, že jde o závadu a vyměnil díly. Závada se projevovala nadále, opět reklamace a nakonec vyjádření, že jde o vlastnost výrobku. Dále reklamace u Alzy s vyjádřením, že se reklamace zamítá, jelikož se popisovaná závada v servisním středisku neprojevila. Dnes další verdikt s oznámením opravy. Pardon, ale opravdu již k tomuto výrobku nemám důvěru a byl bych rád za adekvátní finanční kompenzaci či vrácení celkové částky. Připadám si téměř jako v Kocourkově. S tímto vaším přístupem, kdy vyjádření technika vždy popírá předešlou reklamaci, opravdu nemám o výrobek zájem a byl bych rád, kdyby jste se k tomuto případu postavili férově. Televizi jsem měl na splátky a místo, aby mě produkt těšil, děje se tomu přesně naopak. Musíte pochopit, že po všech peripetiích, které se táhnou od dubna, opravdu nepotřebuji mít televizi, která mi neslouží. Děkuji, s pozdravem Sebastian Blažek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.6.2023 19:55, před rokem

Dobrý den,

děkuji za vaši zprávu.

Bohužel se jednalo o pochybení z naší strany a dnes byla reklamace vyřízena dobropisem pro vrácení platby. Omlouvám se za nedorozumění.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2023 07:58, před rokem

Děkujeme za odpověď.

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2023 17:28, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost vzhledem k výše uvedenému uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.