Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zaujalo mě autorádio do škody superb 3, kdy jsem se ptal před koupí prodávajícího, zda funguje v tomto autě když má sound systém canton, tvrdil že bez problémů. Objednal jsem si technika pro přípravu a zapojení, ten zjistil, že pro zapojení je krátká kabeláž a tak autorádio jen napojit, hezké že jdou videa apod, ale nabídka funkcní auta není nikde, žádné nastavení x věcí v autě neexistuje, zvuk nejde, ani nepůjde, protože rádio neumí ovládat procesor tohoto sound systému, ani se nedá ničím udělat. Žádal jsem tedy o refundaci. Obchodník mi slevil na clo z kupní ceny 3500 Kč, ale platil jsem 4500 kč, rádio tedy z 13500 kč, vyšlo na 14500 kč. Technik 3500 Kč, lámal se s tím pár hodin a překopával půl auta k ničemu. Aliexpress mi zpět chce vrátit 10500 kč, což je původní cena jen za rádio a mám poslat na své náklady ještě.
Aliexpress - CS-NAVI Factory Store
Zaplacení mých nákladu, díky velkému pochybení obchodníka, který podal špatné informace a uháněl mě ke koupi.
|
Tweet |
Prostřednictvím portálu Aliexpress může spotřebitel uzavírat smlouvy s velkým množstvím prodejců. Ze zaslané stížnosti není zřejmé, s jakým konkrétním prodejcem spotřebitel smlouvu uzavřel. Ačkoliv to není z uvedené stížnosti zcela zřejmé, předpokládáme že prodávajícím je společnost sídlící v Asii. V tomto případě může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou.
Pokud zboží neodpovídá objednávce (je nefunkční), může spotřebitel uplatnit reklamaci. V případě uznání reklamace obecně je možné po prodávajícím požadovat proplacení účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tj. poštovné) dle § 1924 občanského zákoníku. Více informací o možnosti podat reklamaci nalezne spotřebitel zde: https://aliexpress.plnapenezenka.cz/reklamace-a-otevreni-sporu/.
Obecně také platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V takovém případě však poštovné směrem k prodávajícímu hradí spotřebitel.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.