Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.8.2013 jsem zakoupil domácí vodárnu Inox 3000 ve společnosti Baumax.Tato vodárna začala zlobit tak jsem zavolal vodaře a opravu a bylo mi řečeno že vodárna je špatná že ji mám reklamovat tak jsem tak učinil dne 24.4..2015 nechal jsem vodárnu odborně demontovat a vezl jsem ji na reklamaci do Baumaxu jak mi bylo řečeno sepsali jsme reklamační protokol o vadách řekl jsem jen to co mi bylo řečeno vodařem nejsem odborník tak jsem řek co jsem věděl asi za 14 dní mi volali z Baumaxu že reklamace nebyla uznána dne 11.5.2015 jsem si pro vodárnu přijel a zjistil že v zamítnutí reklamace je napsáno vodárna byla bez jediné kontroly zákazníkem,dokud se úplně nerozpadla byla vystavena příliš velké vlhkosti-na rez (běžné opotřebení) se záruka nevztahuje-případná oprava by byla vyšší než cena nové-oprava neekonomická-zasíláme neopraveno zpět REKLAMACE NEUZNÁNA.
Vodárna Inox 3000
Žádám o opravu přístroje nebo o nový produkt
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí.
Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.