Společnost


friocard-cz.careszdravs.com ; tonerinhelp.co

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67278Zrušenie objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2023, před rokem

Mgr. Daniela Depešová

Znění stížnosti

Ruším objednávku zo dňa 19.5.2023, pretože som nedostala žiadne informácie o potvrdení objednávky a neviem, kde ju možno zrušiť. Zároveň žiadam odstrániť aj moje osobné údaje, ktoré som v telefonickom kontakte zadala volajúcemu. Daniela Depešová, Nitra.


Požadované řešení

Žiadam zrušiť objednávku zo dňa 19.5.2023 uskutočnenú cez telefón, zrušiť všetky moje osobné údaje i telefónne číslo. Daniela Depešová, Nitra.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2023 14:16, před rokem

V tomto konkrétním případě, kdy není možné zjistit provozovatele e-shopu, jelikož obchodní podmínky společnosti (https://tonerinhelp.co/privacy.html) jsou anonymní a spotřebitel tak neví, s kým uzavírá kupní smlouvu, je šance na uplatnění práva minimální.

K odstoupení od smlouvy:
Obecně je možné od smlouvy odstoupit prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

K výmazu osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněžních prostředků společně s vymazáním osobních údajů z databáze společnosti, jelikož však obchodní podmínky společnosti neobsahují údaje o provozovateli e-shopu, nevíme, komu by měl spotřebitel odstoupení od smlouvy společně s žádostí o výmaz adresovat.

Odstoupení od smlouvy společně s žádostí o výmaz osobních údajů může spotřebitel zaslat na e-mail: makeprofitlpp@gmail.com, který je v obchodních podmínkách uveden za kontaktní.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2023 13:48, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2023 19:51, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.