Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#67295Neopravnene vytvorena objednavka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.05.2023, před rokem

Tomas Hubelbauer

Znění stížnosti

Spolecnost Alza mi do AlzaBoxu k memu objednanemu zbozi prihodila vec navic. Po upozorneni na problem jsem cekal, ze se domluvi na vyzvednuti, predam a bude po problemu. Kdybych jim o tom nerekl, ani to nevi. Misto toho se mi dostalo takoveho jednani, ze me support odmitl s tim, ze pro to nikdo jezdit nebude a par dni na to se mi zbozi, ktere jsem si neobjednal a oni prihodili omylem, objevilo na ucte jako objednavka. Toto je podle meho podvodne jednani, neni mozne, abych si neco neobjednal, Alza mi to prihodila k me objednavce a pak po me jeste chteli penize. Poslal jsem stiznost na COI.


Produkt

Doruceni


Požadované řešení

Omylem prihozene zbozi si ma kuryr prijet prebrat a neplatnou objednavnu na mem profilu ma Alza odebrat. Rozhodne neni reseni jejich problem udelat mym problemem, ukolovat me jako poskoka a chtit po me penize za neco, co jsem si neobjednal. Support se mnou jiz nekomunikuje.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2023 15:11, před rokem

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.5.2023 16:34, před rokem

Dobrý den,

děkuji za vyjádření a předání případu.

Bohužel ve schránce AlzaBoxu zůstal produkt z objednávky předchozího zákazníka, který si jej nevyzvedl z důvodu nepovšimnutí. Běžně do schránky ukládáme více položek z jedné zásilky a zákazníka vždy informujeme, kolik přesně balíčků si má vyzvednout.
Pan Hubelbauer nás informoval o tom, že si vyzvedl zásilku navíc. V této souvislosti byl požádán o její vrácení na pobočku nebo přes Alzabox, případně balíkem na adresu, zároveň mu byl nabídnut i svoz produktu z naší strany. Bohužel do této chvíle jsme produkt z jeho strany žádným způsobem neobdrželi a dotyčný s námi odmítá spolupracovat, z důvodu že není zaměstnancem naší společnosti, aby vynakládal jakékoliv úsilí pro vrácení zboží. V této souvislosti mu tedy byla na převzatý produkt vytvořena objednávka k úhradě tohoto zboží.
Z naší strany proběhla maximální spolupráce pro získání produktu zpět k nám, samozřejmě za předpokladu proplacení vzniklých nákladů, ale bez kladného výsledku.
V případě, že nebude ani nadále pan Hubelbauer spolupracovat pro navrácení neprávem převzatého zboží, budeme muset trvat na jeho úhradě.

Děkuji za pochopení a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2023 09:13, před rokem

Děkujeme společnosti za vyjádření.

Spotřebitel není povinen vracet neobjednané plnění na své náklady - jak však uvádí společnost, nabídla spotřebiteli svoz, případně předpokládá proplacení vzniklých nákladů. Spotřebitel je však zároveň povinen zboží vrátit - pokud tak neučiní, může po něm společnost úhradu zboží požadovat, což nyní činí.

Spotřebiteli tedy doporučujeme společnosti poskytnout součinnost a zboží vrátit (odesláním na náklady společnosti, případně nabídnutým svozem).

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl reagovat na vyjádření společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.5.2023 09:24, před rokem


Tomas Hubelbauer

Spolecnost Alza ve sve odpovedi uvadi, ze vytrvale odmitam produkt, ktery mi prohodili navic, vratit. Toto tvrzeni je lzive, moje komunikace s Alzou zacala 3. 5. 2023 a uz ve svem prvnim emailu jsem firmu opakovane vyzyval k objednani svozu. V emailove komunikaci moji vyzvu nekolij ruznych support agentu ignorovalo i pres urgence, ktere probihaly zhruba kazdy tyden. V telefonicke komunikaci mi agent slibil, ze zadost preda na oddeleni pro realizaci svozu, ale pote bylo opet ticho.

K udajnemu objednani svozu, zda se, dojde az ted, kdyz jsem otevrel tuto stiznost na dTestu. Pani Kateřina Štíbrová opet nepravdive uvedla, ze odmitam spolupracovat, jak jiz probehlo nekolikrat v ramci nasi komunikace a ignorovala moji stiznost. Az ve vyjadreni zde pro dTest nepravdive uvedla, ze moznost svozu byla od zacatku a ja ji odmital a obratem odpovedela i me pres Alza support emailovy kanal, kde si konecne vyzadala moje inicialy pro objednani svozu.

Ja jsem od zacatku svoz navrhoval a jsem i casove flexibilni pro setkani s kuryrem. Nyni to vypada, ze ke svozu snad i dojde, ale na zaklade teto zkusenosti s Alzou tomu neuverim, dokud kuryra neuvidim. Zaroven stale vidim nevalidni objednavku vytvorenou v mem profilu na zbozi, ktere jsem si neobjednal. Prosim dTest, nezavirejte tento pripad do utery 30. 5. kdy ma ke svozu dojit, protoze nerealizace svozu je pouze jedna cast problemoveho chovani Alzy, falesna objednavka je cast druha a ja bych rad videl obchodnika napravit obe svoje chyby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2023 11:10, před rokem

Děkujeme za vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na výše uvedené reagovat a případně informovat o dalším vývoji (např. o uskutečnění svozu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.5.2023 11:35, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. Svoz produktu byl z naší strany v pořádku realizován a děkujeme tedy panu Hübelbauerovi za spolupráci. Vystavená faktura bude stále viditelná pod jeho zákaznickým účtem ovšem požadavek k úhradě byl z naší strany zrušen. Vše je tedy v pořádku.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2023 13:25, před rokem

Děkujeme za informaci.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.5.2023 15:00, před rokem


Tomas Hubelbauer

Nesouhlasím s řešením které zanechá neplatnou objednávku kterou jsem nevytvořil v mém zákaznickém účtu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2023 15:09, před rokem

Děkujeme za reakci.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat, zda je možné objednávku odstranit, případně zda tak učiní.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.5.2023 15:26, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. Objednávku bohužel není možné odstranit a proto tuto stížnost považujeme za vyřízenou.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2023 15:33, před rokem

Děkujeme společnosti za vyjádření.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl stížnost uzavřít a ohodnotit případ. Pokud tak neučiní, budeme nuceni stížnost uzavřít z naší strany.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
31.5.2023 15:44, před rokem


Tomas Hubelbauer

Hodnocení:

Komentář: Nesolidní jednání ze strany Alzy. Stížnost odmítají vyřešit ale už nejsou cesty jak je donutit. Jiným spotřebitelům můžu jen doporučit omezit svůj spoleh na férové jednání firmy na minimum, protože víc se jim nedostane.