Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dobrý den,
obracím se na vás s mým problémem ohledně reklamace u přepravce Zásilkovna. Dne 10.5.2023 jsem poslal balík v hodnotě 1165,-. Balík byl řádně vyzvednut přepravcem, ale během cesty se ,,ztratil".
Po mém vlastním dotazu, kde balík je, mi bylo řečeno, že se ztratil. Vyplnil jsem tedy reklamaci. Ta byla uznána, ale jen na základní pojištění balíku. S tím nesouhlasím.
V příloze zasílám veškerou komunikaci.
Zaplacení ztraceného balíku.
|
Tweet |
Dle bodu 3 podmínek společnosti Zásilkovna s.r.o. (https://files.packeta.com/web/files/VOP_Mezinami_Zasilkovna-01-06-2023.pdf) platí, že je odesílatel povinen uvést úplné a srozumitelné údaje mimo jiné i o zásilce. Odesílatel může udat v Aplikaci hodnotu Zásilky (služba „Udaná hodnota“), a to až do výše 5.000,- Kč, jestliže je místem doručení výdejní místo nebo Z-BOX. Škoda na zásilce je následně nahrazena úhradou částky odpovídající Udané hodnotě. V případě, kdy Udaná hodnota zásilky není určena, považuje se za hodnotu Zásilky částka 300,- Kč.
Jestliže však spotřebitel prokáže, že se se jednalo o balík v hodnotě 1165,- Kč, měla by mu společnost tuto hodnotu uhradit.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Rottere, zásilky jsou automaticky pojištěny na 300 korun. Pokud posíláte hodnotnější zboží, doporučujeme si připlatit za pojištění, aby v případě, že k něčemu takovému dojde, došlo k vyplacení adekvátní částky. V tomto případě, pokud zásilka nebyla pojištěna, nelze vyplatit vyšší částku než 300. Gabriela, tým Zásilkovny
Hodnotu balíku jsem společnosti prokázal. Ta ovšem pouze vyplatila paušální částku 300,- a na můj nesouhlas nebere zřetel.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Jak uvádíme výše, domníváme se, že při prokázání pravé hodnoty balíku by společnost měla uhradit tuto hodnotu. Pokud není možná dohoda mezi stranami, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na ČTÚ pro mimosoudní řešení sporu (viz výše).
ČTÚ žádost zamítl. Věc budu řešit soudně.
Pane Rottere, jak jsem psala výše, v případě, že posíláte hodnotnější zboží, je potřeba uvést reálnou hodnotu zásilky, aby v případě, že dojde k jejímu poškození nebo ztrátě, mohla být vyplacena adekvátní částka. Gabriela, tým Zásilkovny
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Zásilkovna se odmítá o náhradě bavit i přes jasné prokázání hodnoty balíku a ztráty z jejich strany. Všem doporučuji využívat služby jiných společností, které kryjí a neschovávají se při jejich pochybení. Touto společností už nikdy nic.
Dobrý den, pane Rottere, jak jsme vás již informovali v předchozí komunikaci, vaše reklamace byla uznána a následně vám byla vyplacena částka ve výši 300 Kč, jelikož je takto nastavena základní hodnota zásilky. Jedná se o standardní postup v souladu s našimi všeobecnými obchodními podmínkami (https://files.packeta.com/web/files/VOP_Mezinami_Zasilkovna.pdf), s nimiž souhlasíte v moment, kdy nám předáte zásilku do přepravy. V případě, že je hodnota zásilky vyšší než uvedených 300 Kč, doporučujeme ji pojistit dle aktuálního ceníku (https://files.packeta.com/web/files/Mezi_nami_kompletni_cenik.pdf). Pakliže zásilku pojistíte, bude vám vyplacena adekvátní částka, pokud dojde ke ztrátě či poškození. Nikola, tým Zásilkovny
Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska k reklamaci a náhradě za ztracenou zásilku stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.