Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěl bych využít Vaši spotřebitelskou poradnu a poprosit Vás o radu.
Sestra s přítelem kupovali 9.2.2015 pro moji mámu jako dárek k narozeninám mobil Aligátor S4020 za 1749Kč. Žádali v prodejně na ulici Cimburkova 4 v Brně software se Senior verzí, neboť máma drobá písmena nepřečte. Byl jim ovšem prodán mobil bez Senior verze. Na prodejním dokladu nelze zjistit jaký software mobil obsahuje. Dárek byl předán první týden v březnu. Po rozbalení dárku a pokusu zprovoznit ho, byl poslán mobil 7.3.2015 na reklamaci. Přehrání softwaru bylo zamítnuto a jako alternativa byl v písemné zprávě nabídnut odkup mobilu za 750Kč. Prý byl mobil používaný – poškrábaná folie.
Prodavačem bylo sestře sděleno, že není problém si Senior verzi stáhnout, což učinila. Free verze začala po měsíci produkovat chybové hlášky.
9.5.2015 mi sestra předala mobil, abych se ho pokusil vyreklamovat já. Dopadl jsem stejně. Prodavač se mě „bezelstně“ zeptal, jestli jim mobil za 750Kč prodám a poté reklamaci přijal. Ta byla 12.5.2015 zamítnuta.
Jak máme v tuto chvíli postupovat?
Děkuji Vám za odpověď.
Žádám o nahrání softwaru se Senior verzí, nebo vrácení hotovosti.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc má při převzetí vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží. Za takové vlastnosti lze považovat i ty, které byly inzerovány v reklamě.
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat dodání nové věci, pokud není možné vadu odstranit opravou.
Jestliže byl mobilní telefon prodán jako speciálně určený pro seniory, a tomuto požadavku neodpovídá, je možné uplatnit reklamaci pro nesplnění jakosti výrobku. Byla-li reklamace již několikrát zamítnuta, nezbývá než vymáhat nárok cestou občanskoprávního řízení před soudem.
Pokud je kupující prodejcem při koupi záměrně uváděn v omyl ohledně vlastností zboží, jedná se o klamavé obchodní praktiky a je možné z tohoto důvodu uvažovat o podání podnětu k prošetření České obchodní inspekci.
Jelikož se společnost DATIX, s.r.o., rozhodla služby VašeStížnosti.cz nevyužít, bude řešení stížnosti ukončeno.