Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#6734Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.05.2015, před 10 lety

Michal Sedlařík

Znění stížnosti

Dobrý den,
u CZC jsem zakoupil GF kartu MSI R9 270X v 11/2013.Na kartě se vyskytly artefakty(chybné zobrazení), kartu jsem odeslal do reklamace CZC na vlastní náklady.CZC přeposlalo kartu do autorizovaného servisu.Po necelém měsíci mi CZC zaslalo protokol, že nárok byl uznán a karta vyměněna.Já s tímto krokem nesouhlasím, poněvadž chci odstoupit od kupní smlouvy dle zák.č. 40/1964 Sb.
Dle CZC je jejich výklad zákona v pořádku.Můžete mi prosím pomoci.
Kopie emailové komunikace Vám dám k dispozici.

Děkuji s pozdravem

Michal Sedlařík


Produkt

Grafická karta MSI R9 270x Gaming


Požadované řešení

Požaduji odstoupení od kupní smlovy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2015 16:53, před 10 lety

Vzhledem k datu, ke kterému byla kupní smlouva uzavřena (listopad 2013), se právní vztah mezi podnikatelem a spotřebitelem bude řídit podle starého občanského zákoníku (zákon č. 40/1964 Sb., platnost do 31.12.2013). Reklamaci je tedy nutné řešit dle ustanovení § 622 tohoto zákona.

Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující dle § 622 odst. 1 občanského zákoníku právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Pokud nastane situace, že se prodávajícímu nevyplatí vadu odstraňovat, shledá ji tedy nerentabilní, a toto rozhodnutí je v podstatě na prodejci, pak v takovém případě se i v souladu s níže citovaným rozhodnutím Nejvyššího soudu přesouváme do ustanovení § 622 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví práva, jde-li o vadu neodstranitelnou. V takovém případě si spotřebitel může zvolit mezi výměnou a vrácením peněz. Požadavek spotřebitele by měl být prodávajícím respektován.

V tomto případě je tedy rozhodující povaha vady reklamovaného výrobku.
Pokud se na výrobku vyskytuje vada neodstranitelná, může kupující uplatnit nároky dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku - výměnu nebo odstoupení od smlouvy. V takovém případě má spotřebitel právo volby mezi výměnou a odstoupením od smlouvy. Z rozsudku Nejvyššího soudu České republiky sp.zn. 33 Odo 154/2003, ze dne 21.5.2003 vyplývá, že za neupotřebitelnou je třeba považovat takovou věc, u níž vyšla najevo neodstranitelná vada, a předmět koupě nelze pro ni užívat dohodnutým způsobem nebo řádně, nebo vyšla najevo obdobná vada, která je sice odstranitelná, avšak náklady na opravu jsou neúměrné ceně věci - oprava by byla ekonomicky neúčelným nákladem v poměru ke kupní ceně, což způsobuje, že zjištěná vada je vadou neodstranitelnou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.5.2015 10:55, před 10 lety

Dobrý den pane Sedlaříku,

dle reklamačního protokolu, jste žádal o opravu, kterou jsme vyřešili výměnou. Jelikož je nákupní faktura z roku 2013, tak je z naší strany reklamace vyřešena správně.

Děkuji za pochopení.

Lukáš Boček
Manažer reklamací

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.5.2015 11:21, před 10 lety


Michal Sedlařík

Dobrý den,
já jsem pouze poslal kartu na reklamaci.V průvodním dopisu nenalezenete formulaci" požaduji opravu".Zároveň nechápu proč mluvíte o opravě, když moje karta opravena nebyla.Poslali jste jinou s jiným sériovým číslem.V protokolu je uvedena výměna.Nedošlo tedy ani k Vámi poukazované opravě.Důvod k výměně karty mohl být za 1) nemožnost opravy mého produktu nebo za 2) neopraveno z důvodu nerentability.Oprava výměnou je nesmysl, nic takového formálně neexistuje a je to jen obcházení zákona.Zároveň Vás chci upozornit, že nomohu dopředu nic požadovat, když neznám stanovisko autorizovaného servisu( kam se karta posílá na posouzení).A jestliže nebylo moji kartu možno opravit- mám mít možnost výběru mezi výměnou a odstoupením od kupní smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2015 12:00, před 10 lety

Jak již bylo napsáno výše, volbu mezi výměnou zboží a vrácením peněz při zjištění neodstranitelné vady provádí kupující. Toto rozhodnutí musí prodávající respektovat.

Pokud prodávající neumožní kupujícímu uplatnit jeho právo, může se kupující domáhat splnění této povinnosti. Před zahájením soudního sporu však doporučujeme kupujícímu zaslat prodejci předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.5.2015 13:11, před 10 lety

Dobrý den pane Sedlaříku,

jak píše dTest: Jak již bylo napsáno výše, volbu mezi výměnou zboží a vrácením peněz při zjištění neodstranitelné vady provádí kupující. Toto rozhodnutí musí prodávající respektovat.

V tomto případě se jednalo o odstranitelnost vadu, která byla odstraněna výměnou komponenty za novou, s novou zárukou.

Děkuji za pochopení.

LB

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.5.2015 14:29, před 10 lety


Michal Sedlařík

Dobrý den,
promiňte asi nerozumím Vaší odpovědi.Kupující jsem já, CZC je prodávající.Já jsem jako kupující rozhodl o odstoupení od kupní smlouvy.
Takže by mělo být moje rozhodnutí respektováno.

Též děkuji za pochopení

MS

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2015 14:46, před 10 lety

V tomto případě bude zřejmě podstatné upřesnit, zda šlo o výměnu celého reklamovaného kusu za nový nebo jen určité jeho součásti. Provedení opravy výměnou vadné komponenty by pak bylo v souladu s ustanovením § 622 odst.1 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.5.2015 06:23, před 10 lety

Dobrý den pane Sedlaříku,

s ohledem na množství Vašich nákupů u CZC.cz Vám nabízím formu výměny komponenty či vrácení peněz.

Dejte mi prosím vědět, jak jste se rozhodl.

Děkuji.

Lukáš Boček

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.5.2015 07:54, před 10 lety


Michal Sedlařík

Dobrý den,
prosím o vrácení peněz.

S pozdravem

Michal Sedlařík

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.5.2015 09:09, před 10 lety

Po dořešení prosím o ukončení stížnosti.

Děkuji.
LB

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.6.2015 08:54, před 10 lety


Michal Sedlařík

Hodnocení:

Komentář: Děkuji dtestu za tyto stránky a pomoc.Rovněž patří mé poděkování řediteli z CZC Ondřeji Procházkovi, kterému nejsou naštěstí zákazníci lhostejní.

S pozdravem

Michal Sedlařík