Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u CZC jsem zakoupil GF kartu MSI R9 270X v 11/2013.Na kartě se vyskytly artefakty(chybné zobrazení), kartu jsem odeslal do reklamace CZC na vlastní náklady.CZC přeposlalo kartu do autorizovaného servisu.Po necelém měsíci mi CZC zaslalo protokol, že nárok byl uznán a karta vyměněna.Já s tímto krokem nesouhlasím, poněvadž chci odstoupit od kupní smlouvy dle zák.č. 40/1964 Sb.
Dle CZC je jejich výklad zákona v pořádku.Můžete mi prosím pomoci.
Kopie emailové komunikace Vám dám k dispozici.
Děkuji s pozdravem
Michal Sedlařík
Grafická karta MSI R9 270x Gaming
Požaduji odstoupení od kupní smlovy.
|
Tweet |
Vzhledem k datu, ke kterému byla kupní smlouva uzavřena (listopad 2013), se právní vztah mezi podnikatelem a spotřebitelem bude řídit podle starého občanského zákoníku (zákon č. 40/1964 Sb., platnost do 31.12.2013). Reklamaci je tedy nutné řešit dle ustanovení § 622 tohoto zákona.
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující dle § 622 odst. 1 občanského zákoníku právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Pokud nastane situace, že se prodávajícímu nevyplatí vadu odstraňovat, shledá ji tedy nerentabilní, a toto rozhodnutí je v podstatě na prodejci, pak v takovém případě se i v souladu s níže citovaným rozhodnutím Nejvyššího soudu přesouváme do ustanovení § 622 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví práva, jde-li o vadu neodstranitelnou. V takovém případě si spotřebitel může zvolit mezi výměnou a vrácením peněz. Požadavek spotřebitele by měl být prodávajícím respektován.
V tomto případě je tedy rozhodující povaha vady reklamovaného výrobku.
Pokud se na výrobku vyskytuje vada neodstranitelná, může kupující uplatnit nároky dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku - výměnu nebo odstoupení od smlouvy. V takovém případě má spotřebitel právo volby mezi výměnou a odstoupením od smlouvy. Z rozsudku Nejvyššího soudu České republiky sp.zn. 33 Odo 154/2003, ze dne 21.5.2003 vyplývá, že za neupotřebitelnou je třeba považovat takovou věc, u níž vyšla najevo neodstranitelná vada, a předmět koupě nelze pro ni užívat dohodnutým způsobem nebo řádně, nebo vyšla najevo obdobná vada, která je sice odstranitelná, avšak náklady na opravu jsou neúměrné ceně věci - oprava by byla ekonomicky neúčelným nákladem v poměru ke kupní ceně, což způsobuje, že zjištěná vada je vadou neodstranitelnou.
Dobrý den pane Sedlaříku,
dle reklamačního protokolu, jste žádal o opravu, kterou jsme vyřešili výměnou. Jelikož je nákupní faktura z roku 2013, tak je z naší strany reklamace vyřešena správně.
Děkuji za pochopení.
Lukáš Boček
Manažer reklamací
Dobrý den,
já jsem pouze poslal kartu na reklamaci.V průvodním dopisu nenalezenete formulaci" požaduji opravu".Zároveň nechápu proč mluvíte o opravě, když moje karta opravena nebyla.Poslali jste jinou s jiným sériovým číslem.V protokolu je uvedena výměna.Nedošlo tedy ani k Vámi poukazované opravě.Důvod k výměně karty mohl být za 1) nemožnost opravy mého produktu nebo za 2) neopraveno z důvodu nerentability.Oprava výměnou je nesmysl, nic takového formálně neexistuje a je to jen obcházení zákona.Zároveň Vás chci upozornit, že nomohu dopředu nic požadovat, když neznám stanovisko autorizovaného servisu( kam se karta posílá na posouzení).A jestliže nebylo moji kartu možno opravit- mám mít možnost výběru mezi výměnou a odstoupením od kupní smlouvy.
Jak již bylo napsáno výše, volbu mezi výměnou zboží a vrácením peněz při zjištění neodstranitelné vady provádí kupující. Toto rozhodnutí musí prodávající respektovat.
Pokud prodávající neumožní kupujícímu uplatnit jeho právo, může se kupující domáhat splnění této povinnosti. Před zahájením soudního sporu však doporučujeme kupujícímu zaslat prodejci předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Dobrý den pane Sedlaříku,
jak píše dTest: Jak již bylo napsáno výše, volbu mezi výměnou zboží a vrácením peněz při zjištění neodstranitelné vady provádí kupující. Toto rozhodnutí musí prodávající respektovat.
V tomto případě se jednalo o odstranitelnost vadu, která byla odstraněna výměnou komponenty za novou, s novou zárukou.
Děkuji za pochopení.
LB
Dobrý den,
promiňte asi nerozumím Vaší odpovědi.Kupující jsem já, CZC je prodávající.Já jsem jako kupující rozhodl o odstoupení od kupní smlouvy.
Takže by mělo být moje rozhodnutí respektováno.
Též děkuji za pochopení
MS
V tomto případě bude zřejmě podstatné upřesnit, zda šlo o výměnu celého reklamovaného kusu za nový nebo jen určité jeho součásti. Provedení opravy výměnou vadné komponenty by pak bylo v souladu s ustanovením § 622 odst.1 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku.
Dobrý den pane Sedlaříku,
s ohledem na množství Vašich nákupů u CZC.cz Vám nabízím formu výměny komponenty či vrácení peněz.
Dejte mi prosím vědět, jak jste se rozhodl.
Děkuji.
Lukáš Boček
Dobrý den,
prosím o vrácení peněz.
S pozdravem
Michal Sedlařík
Po dořešení prosím o ukončení stížnosti.
Děkuji.
LB
Hodnocení:
Komentář: Děkuji dtestu za tyto stránky a pomoc.Rovněž patří mé poděkování řediteli z CZC Ondřeji Procházkovi, kterému nejsou naštěstí zákazníci lhostejní.
S pozdravem
Michal Sedlařík