Společnost


Vesta Active s.r.o.

Počet nahlášených stížností:184
Z toho za letošní rok:12
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#67346Nedodané zboží a bez reakce na moji žádost a možnost vrácení 2 produktů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 5 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
27.05.2023, před rokem

Ondřej Tomaides

Znění stížnosti

poslední komunikace byla
==============
poslední komunikace byla
==============


poslední email komunikace byla
=========================
Datum: 25.05.23 21:52
Od: ***
Komu: zakaznici@rivalenti.cz

Vaše reklamace *** a Vaše reklamace *** se právě vyřizuje (Rivalenti.cz)Vážený zákazníku, dovolujeme si Vám oznámit, že otevíráme reklamační protokol k posouzení žádosti o reklamaci.15. 5. 2023

Kam mám poslat a jakým způsobem, děkuji



Datum: 26.05.23 06:24
Od: zakaznici@rivalenti.cz
Komu: ***

Dobrý den,
oznámení o zahájení reklamačních řízení s dodavatelem jsme Vám do e-mailu zasílali dne 15.5.2023.
Na posouzení reklamace si vyhrazujeme právo v maximální době 30 dní, vyčkejte prosím výsledků reklamačních řízení.

S pozdravem zákaznický tým Rivalenti.cz



*****************************************************************************************************
Objednávka č. *** z data 14. 3. 2023 je nyní je ve stavu Dokončeno.

PODROBNOSTI O OBJEDNÁVCE

1)nedoručeno dodnes
Moderní pánské tričko Jack - T3000-1, XL × 1
Barva: T3000-1
Velikost: XL
299 Kč
Super silná voděodolná páska na vše × 1
199 Kč
Elastické tkaničky do bot bez zavazování - Yellow × 1
Color: Yellow
119 Kč
Elastické tkaničky do bot bez zavazování - Orange × 1
Color: Orange
119 Kč
==================================739,-Kč=================

2)problém reklamačním procesem a dodnes bez možnosti vrácení produktů a peněz (reklamační protokol byl vyplněn a zaslán - odpověď:
Vaše reklamace *** se právě vyřizuje (Rivalenti.cz)Vážený zákazníku, dovolujeme si Vám oznámit, že otevíráme reklamační protokol k posouzení žádosti o reklamaci
Vaše reklamace *** se právě vyřizuje (Rivalenti.cz)Vážený zákazníku, dovolujeme si Vám oznámit, že otevíráme reklamační protokol k posouzení žádosti o reklamaci

z důvodu neodpovídajícím rozměrům dle tabulky od výrobce
Pánské ležérní kraťasy na tkaničku Malik - White, XL × 1
Barva: White
Velikost: XL
628 Kč

z důvodu chybně zaslané velikosti 32 na místo obj. velikosti 42
Pánské máskáčové kraťasy Cargo × 1
Barva: khaki camo
Velikost: 42
729 Kč
=====================================1.357,-Kč==================

Celkem firma na web stránkách rivalenti.cz mi dluží ========2.096,- Kč=================

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Doručeno:
Partnerské náramky nekonečno - white × 1
barva: white
159 Kč
Univerzální prodlužovací trubice na vodovodní kohoutek - Orange, 50 cm × 1
Color: Orange
Size: 50 cm
479 Kč
Přenosný magnetický náramek pro domácí kutily - black × 1
Color: black
239 Kč
Luxusní pánský náramek - A9 × 1
Barva: A9
145 Kč
Pánský stylový kožený náramek | 10 barev - SLPG44 × 1
Barva: SLPG44
99 Kč
Ploché tkaničky s magnetickým zámkem × 1
Color: sky blue
Ships From: China
139 Kč

Mezisoučet: 3 353 Kč
Doprava: 39 Kč
Balné: 19 Kč
Dárek zdarma: 0 Kč
Doprava zdarma: 0 Kč
Reklamace a výměna zdarma: 0 Kč
Platební metoda: Bankovním převodem
CENA CELKEM: 3 411 Kč


Požadované řešení

vrácení peněz za reklamované a nedoručené - Celkem firma na web stránkách rivalenti.cz mi dluží ========2.096,- Kč=================

FAKTURAČNÍ ADRESA
Ondřej Tomaides
Hodějovského 763
25601 Benešov
608767092

ondrej.tomaides@seznam.cz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2023 17:37, před rokem

Předně uvádíme, že společnost Vesta Active s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Reklamace či odstoupení od smlouvy se zásadně uplatňují u prodávajícího. Jako sídlo společnosti jsme dohledali následující adresu: Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha.


Nedodané zboží:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.


Zboží neodpovídající popisu:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Mimo to platí, že pokud bylo dodáno jiné zboží, jedná se o vadu. Podle § 2169 občanského zákoníku platí, že má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě zboží reklamovat a požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.7.2023 15:31, před rokem

Vážený zákazníku Tomaidesi, dobrý den,

reklamační proces by měl být uzavřen.

O výsledku Vaší reklamace budete informován do 2 pracovních dní.

S úctou

Tým Rivalenti.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2023 18:56, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2023 10:13, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.