Společnost


Tomáš Korytar

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#67352Podvodné a klamavé jednání z FIREPROFI

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 18 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.05.2023, před rokem

Jaroslav Hronek

Znění stížnosti

Naléhavě varuji před tímto individuem. V květnu 2021 jsem si u pana Korytara (fireprofi.cz, IČO: 01000454) objednal montáž kachlových kamen. Složil jsem zálohu 200.000 Kč na nákup topeniště, kachlů a veškerého dalšího potřebného materiálu. Dodnes nedošlo k plnění objednávky. Následoval nekonečný řetězec odkladů a výmluv. Pokud už dotyčný zvedl telefon, což byl opravdu řídký jev, následovala vágní ujištění a žádný ze slibů nebyl splněn. Jelikož nehodlám další zimu absolvovat s provizorními kamny a věc se nikam neposouvá, vyžádal jsem si vydání materiálu. A třebaže byl materiál zakoupen za mé peníze a na základě mé objednávky pro konkrétní projekt, je mi jeho vydání odpíráno. Až později se ukázalo, že zmíněný pán má osm exekucí v celkové výši 840 279 Kč. Z jeho poslední odpovědi jsem si vyvodil, že mé peníze nepoužil na nákup materiálu, ale na vykrytí jiných zakázek nebo jimi prostě zaplácl nějaký dluh. Zmíněný "pan podnikatel" mi celou dobu bezostyšně lhal. Když jsem ho upozornil na férovost podnikání v rámci cechu kamnářů, vysmál se mi, že v žádném cechu není. Ve výsledku tedy nemám peníze, materiál ani kachlová kamna. S touto ztrátou mě kamna budou stát dvojnásobek a to nepočítám zdražení materiálu za poslední dva roky. Důležité upozornění pro další oběti: Jestliže se poškozený zákazník do tří let od vzniku škody občansko právně nebrání, celá věc je promlčena. I proto jsem podal trestní oznámení.


Produkt

Topeniště – brula Typ D plus


Požadované řešení

Vrácení uhrazené zálohy plus dorovnání průměrné meziroční inflace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2023 09:56, před rokem

Pokud bylo součástí smlouvy i ujednání o tom, že podnikatel spotřebiteli dodá a provede montáž kachlových kamen, avšak k tomuto jednání nikdy nedošlo, podnikatel nesplnil povinnosti, ke kterým se ve smlouvě zavázal.

Spotřebitel s podnikatelem uzavřel smlouvu o dílo. Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno.

Pokud nebyla kachlová kamna dodána a namontována ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu: Dandova 2619/13, 193 00 Praha. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje prodávajícího o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Jestliže má spotřebitel podezření, že došlo ke spáchání trestného činu:
Trestní oznámení může podat kdokoliv a oznamuje se jím možné spáchání trestného činu. Osoba, která by byla tímto trestným činem poškozena, by mohla uplatnit svůj nárok přímo v trestním řízení. Účelem trestního řízení je tedy zjištění, zda se pachatel dopustil trestného činu. Spotřebitel by v tomto řízení vystupoval v pozici poškozeného. Trestní řízení nevylučuje občanské soudní řízení a naopak. Nicméně nárok nemůže být přiznán nadvakrát.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2023 15:48, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2023 10:23, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.