Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti TEETHY jsem si objednal bělící pásky na zuby v hodnotě cca 500 Kč a zaplatil jsem předem na kartu. Při předání zboží jsem musel platit dalších 500 Kč, protože z nějakého zboží bylo najednou nadobírku, takže jsem platit dvakrát. Po kontaktu jejich emailu se mi omluvili a požádali mě o zaslání bankovního čísla, což jsem udělal, ale doteď (už 3 týdny) stále nic nepřišlo. Po týdnech jsem jim opakovaně psal emaily o požádání zaslání neoprávněně zaplacené částky, avšak bez odpovědi a peněz.
(V prvním emailu jsem jim poslal číslo objednávky, potvrzení o platby předem, a doklad od kurýra při dobírce)
Bělící pásky na zub
Vrácení peněz, neignorování emailů
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel uhradil zboží nadvakrát, bude se v případě jedné uhrazené částky jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud se spotřebitel se společností domluvil na vrácení navíc uhrazené částky, je takové jednání závazné pro společnost.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Delina International s.r.o., Vítkova 188/22, 18600 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.