Společnost


Tank ONO, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67358Podezření na špatnou naftu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 2 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2023, před rokem

Jaroslav Košvanec

Znění stížnosti

Dne 9.4.2023 jsem dotankoval na Tank ONO Kolaje u Poděbrad kam jsem jezdil pravidelně a nikde jinde netankuji.Asi po ujetí 200km se mi vozidlo zastavilo.Platím kartou a mám i stvrzenku.Bylo zjištěno že všecky vstřiky jsou špatné / zřejmě přidřené/ v servisu který provádí opravy čerpadel a vstřikovačů dle jejich vyjádření jediná možnost je nekvalitní naftou.Mám i protokol o zkoušce.Chci jěště podotknout že vozidlo od té doby stojí a jelikož jsem důchodce a jěště se zdravotním postižením tak mi toto způsobuje dost značné potíže jelikož bydlím na vesnici kde se bez automobilu nelze obejít protože občanská vybavenost zde vůbec není. Děkuji za odpověd Jaroslav Košvanec


Požadované řešení

Náhrada škody včetně opravy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2023 20:10, před rokem

Ohledně vadného paliva má spotřebitel v případě, že se mu podaří prokázat, že šlo o palivo neodpovídající jakosti, možnost uplatnit práva z vadného plnění. Ty jsou uvedeny v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V tomto případě se jedná zejména o nárok na dodání nové věci či/a přiměřenou slevu, dále také o možnost odstoupení od smlouvy.

Pokud by byla prokazatelně zjištěna příčinná souvislost mezi zjištěným palivem neodpovídající jakosti a v důsledku toho vzniklého poškození vozu spotřebitele, pak by vznikl spotřebiteli nárok na náhradu vzniklé škody.

Za škodu způsobenou vadou výrobku odpovídá výrobce a s ním solidárně i dovozce a další dodavatelé, kteří uvedli vadný výrobek na trh za účelem jeho prodeje, a to bez ohledu na zavinění. Tato speciální odpovědnost však nastupuje až od určité výše škody. Škoda se tedy hradí jen v částce převyšující částku vypočtenou z 500 EUR kursem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou. K náhradě škody nižší než stanovený limit je povinen prodávající, který dodáním vadného výrobku kupujícímu (spotřebiteli) způsobil škodu tím, že porušil svoji povinnost plnit bez vad.

V případě sporu musí však poškozený spotřebitel prokázat porušení zákona prodávajícím dodáním vadného výrobku, výši škody a skutečnost, že příčinou jejího vzniku je právě ono protiprávní jednání.

Spotřebitel by mohl vyhledat soudního znalce z oboru, který vypracuje znalecký posudek a odborně posoudí jakým způsobem k poškození věci došlo, a pokud dá spotřebiteli za pravdu, může pak spotřebitel nárokovat po podnikateli náhradu škody na základě posudku, rovněž i vynaložené náklady na znalce. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Škoda se hradí v penězích jen, pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Pokud nedojde k dohodě na výši škody, může ji určit pouze soud.

Odstoupením od smlouvy nezaniká právo na náhradu škody.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2023 15:47, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2023 11:30, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.