Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem na e-shopu společnosti zboží v hodnotě cca 15 000 Kč. Zboží bylo dodáno ale po rozbalení jsem zjistil že je poškozené ( patrně přepravou ) Ihned jsem toto popsal a reklamoval. Bylo mi sděleno že je mojí chybou že jsem nezkontroloval zboží během převzetí od dopravce a místo jasného vyjádření z jakého důvodu byla reklamace zamítnuta mi jen přeposlali zamítavé stanovisko přepravní společnosti. Doprava byla v režii prodejce. Chtěl jsem jasné vyjádření z jakého důvodu byla reklamace zamítnuta ( myslím, že přeposlání reklamačního dokumentu od přepravní společnosti ( se kterou nemám žádný smluvní vztah ) toto nesplňuje ) ale nedostal jsem již žádnou odpověď. Myslím, že nemám žádnou zákonnou povinnost důkladně kontrolovat zboží během převzetí od dopravce a nemůže tedy být toto důvodem k zamítnutí reklamace.
Stavební pouzdro ( norma ) do SDK velikost 80 x 197 šířka sdk 125 mm ( pouzdro 100 mm )
Zboží by mělo být vyměněno není mojí chybou , že ho dopravce poškodil.
|
Tweet |
Vhodné zabalení zboží určeného k přepravě má zajistit prodávající. Není-li dopravcem stanoveno jinak, má prodávající povinnost zboží zabalit podle zvyklostí s ohledem na jeho povahu. Prodávající tak odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce. Spotřebitel následně může zboží reklamovat klasicky v e-shopu, kde jej zakoupil, nebo od smlouvy do 14 dnů odstoupit.
O poškození zásilky by spotřebitel měl informovat jak prodávajícího, tak přepravní společnost. Prodávají v každém případě musí prokázat, že zboží bylo doručeno bez vad. Spotřebitelům doporučujeme dokumentovat rozbalování balíků, aby se vyhnuli případným potížím s reklamací.
Více informací ohledně poškození zboží během přepravy nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9163/co-muzete-delat-se-zbozim-poskozenym-pri-preprave.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, pokud ještě tak neučinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.