Společnost


AUKRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#67373Zadržování peněz na AUKRO účtu od kupujícího

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
29.05.2023, před rokem

Jan Čáp

Znění stížnosti

** - Poslal jsem kupujícímu vydražené zboží pozdě. Vše se ale vysvětlilo a peníze jsou stále na AUKRO účtu. Tel. číslo na AUKRO nefunguje a na zprávy nereaguje


Požadované řešení

Okamžité zaslání peněz na účet prodávajícího


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2023 14:59, před rokem

V případě, kdy kupující zvolí k úhradě kupní ceny platbu přes Aukro, platí, že provozovatel se zavazuje částku kupní ceny jako zástupce prodejce přijmout na inkasní účet, tuto částku pro prodejce opatrovat a vyplatit ji výlučně za podmínek uvedených v obchodních podmínkách v čl. 4.2.

Provozovatel vyplatí částku kupní ceny za zboží na bankovní účet prodejce registrovaný v systému
Aukro nejpozději po uplynutí lhůty pro doručení zboží uvedené v konkrétní nabídce navýšené o 3
kalendářní dny - počítáno ode dne dokončení platby, jestliže:
(i) Kupující prostřednictvím systému Aukro potvrdil provozovateli dodání zakoupeného zboží, a
(ii) Provozovatel nebyl prostřednictvím systému Aukro žádným z dotčených uživatelů informován o tom, že mezi nimi vznikl spor vyplývající z kupní smlouvy (např. o uplatnění práva z vadného plnění kupujícím).

V případě oznámení sporu je výplata pozdržených peněžních prostředků možná pouze na základě domluvy mezi prodejcem a kupujícím nebo na základě rozhodnutí provozovatele.

Pokud jsou splněny předpoklady pro vyplacení peněžních prostředků, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení ze strany provozovatele. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2023 13:00, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.